Kolejna kontrowersyjna reklama Sony
Sony, a właściwie TBWA\ - agencja reklamowa zajmująca się przygotowywaniem kampanii dla japońskiego koncernu, znana jest z tworzenia materiałów zawierających kontrowersyjne treści. Dość wspomnieć o uderzającym w wartości chrześcijańskie plakacie wydanym z okazji rocznicy PlayStation oraz rzekomo namawiających do samobójstwa billboardach na stacji w Manchesterze. To tylko przykłady z kilku ostatnich miesięcy.
Kolejna reklama Sony jest powodem do dyskusji. Tym razem chodzi o akcję mającą na celu promocję nowego koloru przenośnej konsoli tej firmy. Kampania wzbudza - a jakże - kontrowersje na tle rasowym. Zamieszone na ulicach Amsterdamu i holenderskiej stronie internetowej PSP zdjęcia nie propagują wprost dyskryminacji, aczkolwiek prezentują walkę czarnego z białym. Oczywiście odnosi się to do dwóch, dostępnych na rynku, wariantów kolorystycznych urządzenia. Niektórym wystarczy to do doszukiwania się podtekstów i przejawów nietolerancji.
Obecnie nie wiadomo, jaki finał mieć będzie sprawa holenderskich reklam PlayStation Portable. Warto przypomnieć, że ostatnia kampania Sony, polegająca na malowaniu graffiti w kilku miastach Stanów Zjednoczonych, zakończyła się dezaprobatą władz i oświadczeniem, jakoby taka forma promocji namawiała młodzież do wandalizmu. Co by jednak nie mówić, reklamy Sony przynoszą zamierzony efekt - jest o nich głośno.