Studio Petroglyph, z siedzibą w Las Vegas, składa się ze sporej ilości weteranów gatunku gier strategicznych. Pomimo, że pod tym szyldem stworzyli tylko jedną grę - RTS-a Star Wars: Empire at War i dodatek do niego – to wcześniej pracowali m. in. w Westwoodzie, przy pierwszych tytułach z cyklu Command & Conquer. Aktualnie przelewają oni swoje doświadczenie developerskie do kolejnego przedstawiciela ich ulubionego gatunku, czyli Universe at War: Earth Assault, którego premiera w wersji na PC zapowiadana jest na październik (edycja xboksowa pojawi się na początku przyszłego roku).
Co ciekawe, ostatnie ogłoszenia o poszukiwaniu przez tę firmę nowych pracowników jednoznacznie sugerują, że po zakończeniu prac nad tym tytułem zrobi sobie ona przerwę od RTS-ów i spróbuje swoich sił w innym gatunku – grach online. Pilnie potrzebny jest “projektant gry MMO, odpowiedzialny za zrozumienie, wprowadzenie, utrzymanie i rozszerzanie wizji projektu”. Studio interesują kandydaci z co najmniej trzyletnim doświadczeniem w branży i przynajmniej jednym gotowym tytułem MMO na koncie. Idealny przyszły pracownik musi również być oddanym i kreatywnym graczem.Czego można się spodziewać po developerze z tego typu osiągnięciami, próbującemu swoich sił w nieznanym do tej pory gatunku? Patrzymy optymistycznie i mamy nadzieję, że świeżego podejścia, które zaowocuje oryginalną produkcją MMO. O ile, oczywiście, takowa powstanie – czekamy na oficjalne ujawnienie dalszych planów Petroglyphu.