Intel ogłosił, że dogadał się z twórcami silnika fizycznego Havok (który niedawno zadebiutował w piątej już edycji) i firma ta stała się całkowicie zależna od hardware'owego giganta. Szczegółów transakcji nie podano do wiadomości publicznej.
”To przejęcie pozwoli developerom gier wideo i cyfrowej animacji na lepsze wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań Intela” - czytamy w oficjalnym oświadczeniu. Na razie nie wiadomo, co konkretnie czeka Havoka pod skrzydłami kalifornijskiej firmy, ale Intel z pewnością ma co do tych zdolnych programistów konkretne plany.Kolejne generacje Havoka towarzyszyły wielu wielkim hitom growego rynku - korzystały z niego takie produkcje, jak Halo 2, Half Life 2, Oblivion, Crackdown, MotorStorm czy Stranglehold (to już właśnie piąta generacja). O jego rozwój nie ma się co martwić, zastanawia tylko jedna kwestia - co z przyszłym wsparciem dla AMD? Oby tylko poszkodowanymi w tej walce nie okazali się grający na PC.