SWOS miało pojawić się w mini-growej ofercie Microsoftu w sierpniu tego roku, o czym oczywiście pisaliśmy. Miesiąc ten jednak już dawno się skończył, a oczekiwanego przez wielu remake'a jak nie było, tak nie ma. Jim Brown ze studia Codemasters postanowił wyjaśnić tę sytuację w wywiadzie dla serwisu Eurogamer. "Aktualnie celujemy w wypuszczenie gry pod koniec listopada" - stwierdził. To jednak nic pewnego - data wydania może się zmienić z prostego powodu nie zamknięcia procesu developingu w terminie, a wewnętrzne testy Microsoftu również mogą mieć na nią wpływ.
Wywiad ujawnił, że praktycznie wszystkie elementy gry są gotowe od jakiegoś czasu, ale jeden problem nie daje spokoju programistom firmy - płynność i stabilność rozgrywki przez Internet. Opóźnienie spowodowane jest głównie przez pisanie od nowa sporego kawałka kodu sieciowego. "Święcie wierzymy, że jeśli SWOS ma utrzymać swoją pozycję najlepszej gry piłkarskiej w historii wirtualnej rozrywki, to musi oferować rozgrywkę sieciową najwyższej klasy" - powiedział Jim.Codemasters ujawniło, że nowym terminem wydania remake'a gry Sensible World of Soccer w serwisie Live Arcade konsoli Xbox 360 jest koniec listopada. Developer zmaga się z problemami kodu sieciowego, a wersja na PC nie jest już tak pewna, jak wcześniej.