Lair to dla wielu synonim porażki konsoli PlayStation 3 w 2007 roku. Inni natomiast uważają, że to zwyczajnie dobra gra z nie do końca dopracowanym sterowaniem. I jedni, i drudzy zgadzają się co do tego, że studio Factor 5 nie powinno zmuszać graczy do korzystania z sensorów ruchu pada Sixaxis i dać możliwość korzystania z analogów. Od premiery minęło już kilka miesięcy, a reakcji developera jak nie było, tak nie ma... Chociaż ostatnie wypowiedzi nastrajają optymistycznie.
"Jeśli w przyszłości pojawiłaby się okazja na przekonanie do Laira publiczności, która wcześniej się do niego zraziła, byłoby wspaniale. Nie mogę jeszcze niczego potwierdzić, ale jakieś kroki mogą być w tym kierunku czynione... Być może uda nam się sprawić, że dadzą oni grze drugą szansę" - powiedział Julian Eggebrecht, szef studia Factor 5, w wywiadzie dla serwisu IGN.Wypuszczenie patcha, który poprawiłby w grze to i owo z pewnością nikomu by nie przeszkadzało, a już najmniej tym, którzy mają Laira w swojej kolekcji. Liczymy, że konkrety na ten temat pojawią się szybko, podobnie jak z chęcią dowiedzielibyśmy się, co studio od jakiegoś czasu w tajemnicy szykuje na Wii. Oby tylko nowy tytuł nie doczekał się niczego w stylu słynnych poradników recenzenta.