Na trwającej w najlepsze Game Developers Conference ze swoimi nowymi produktami pokazała się również firma Havok. Oczywiście chodzi o jej silnik fizyki (w nowej wersji, 5.5) dla gier i artystów. Nowością są dwa moduły - Cloth i Destruction.
Ten pierwszy odpowiada za zachowanie się ubrań na ciele wirtualnych postaci. Pozwala on na szybko i bez użycia stosunkowo dużych zasobów komputera wygenerować realistycznie zachowujące się ciuchy. Z kolei Destruction, zgodnie ze swoją nazwą, ma za zadanie wykonywanie odpowiednich obliczeń fizycznych tak, aby wszelkie eksplozje i rozpad ciał przebiegał jak najbardziej realistycznie. Przy użyciu tego modułu, jak zapewniają twórcy, znacząco spada koszt uzyskania pożądanego efektu destrukcji cyfrowych obiektów.Kolejne wieści z konferencji GDC. Tym razem chodzi o najnowszą odsłonę silnika Havok, wzbogaconego o aż dwa nowe moduły - Cloth i Destruction. Na pierwsze efekty ich pracy przyjdzie jednak graczom jeszcze poczekać.