Havok - nowe moduły Cloth i Destruction

Zaitsev
2008/02/20 15:56

Kolejne wieści z konferencji GDC. Tym razem chodzi o najnowszą odsłonę silnika Havok, wzbogaconego o aż dwa nowe moduły - Cloth i Destruction. Na pierwsze efekty ich pracy przyjdzie jednak graczom jeszcze poczekać.

Na trwającej w najlepsze Game Developers Conference ze swoimi nowymi produktami pokazała się również firma Havok. Oczywiście chodzi o jej silnik fizyki (w nowej wersji, 5.5) dla gier i artystów. Nowością są dwa moduły - Cloth i Destruction. Havok - nowe moduły Cloth i Destruction

Ten pierwszy odpowiada za zachowanie się ubrań na ciele wirtualnych postaci. Pozwala on na szybko i bez użycia stosunkowo dużych zasobów komputera wygenerować realistycznie zachowujące się ciuchy. Z kolei Destruction, zgodnie ze swoją nazwą, ma za zadanie wykonywanie odpowiednich obliczeń fizycznych tak, aby wszelkie eksplozje i rozpad ciał przebiegał jak najbardziej realistycznie. Przy użyciu tego modułu, jak zapewniają twórcy, znacząco spada koszt uzyskania pożądanego efektu destrukcji cyfrowych obiektów.

"Havok Cloth i Havok Destruction podwyższą standardy realizmu w grach. Havok Cloth pozwala na wierne odtworzenie zachowania się ciuchów, co znacząco poprawi wygląd postaci na ekranie. Havok Destruction napędzi przepełnione adrenaliną sceny akcji dzięki niespotykanemu poziomowi odwzorowania fizyki zniszczeń" - powiedział wiceprezes firmy Havok, David Coghlan.

GramTV przedstawia:

Oba moduły będą dostępne dla twórców w połowie tego roku, więc na ich zastosowanie w grach przyjdzie niestety jeszcze poczekać.

Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
20/02/2008 22:25

Krytykujecie fiZykę HL2 dlatego, że robią tak wszyscy i jest to modne, czy dlatego, że nie graliście w HL2 tylko jakiś szmatławiec tak napisał? Bo tak się składa, że obiekty w HL2 zachowują się jak najbardziej zgodnie z rzeczywistością, przechodząc grę 3 razy oraz grając 2 lata w DoD:S nie zauważyłem, by coś zachowało się absurdalnie. Fizyka ta jest również wolna od takich kwiatków jak te z Obliviona (stół wyraźnie oddycha z ulgą i unosi się do góry jak zdejmiemy z niego jabłko) oraz Crysis (niektóre przedmioty od nas odeskują jak na sprężynie, podchodząc do stołu możemy wszystko porozrzucać dookoła).Dlatego ja w Havoka szczerze wierzę i czekam na jego kolejną odsłonę.

Usunięty
Usunięty
20/02/2008 22:09

Jeszcze by sie ptzydało coś odpowiadającego za zniszczenia terenu, typu dziury w ścianach po rakietach itp.

Usunięty
Usunięty
20/02/2008 20:48

Intel kupił Havok''a a teraz bierze się za jego udoskonalanie. Tak trzymać :)




Trwa Wczytywanie