W czerwcu 2007 roku na rynku pojawił się RPG Two Worlds, w którym gracze wcielali się w średniowiecznego najemnika, mającego za zadanie odnaleźć swoją siostrę Kirę. Za jego produkcję odpowiedzialne było polskie studio Reality Pump. Mimo nie najlepszego przyjęcia gry przez media, jak i samych graczy, twórcy postanowili stworzyć kontynuację.
Pierwotnie Temptation, bo taki podtytuł nosi ów twór, miało być jedynie rozszerzeniem podstawowego wydania, jednak w trakcie jego powstawania doszło do gruntownej zmiany koncepcji. "Stworzyliśmy historię i zaczęliśmy zmieniać niemal każdy aspekt gry. Przez to zrozumieliśmy, że robimy w pełni samodzielną kontynuację. Ze wszystkich sił dążymy do tego, by Two Worlds Temptation było znacznie lepsze od poprzedniczki" - zapewnił Mirosław Dymek z Reality Pump.O tym, jak te starania przełożą się na rzeczywistość gracze będą mogli przekonać się już tej jesieni. Na ten bowiem czas wydawca TWT, firma SouthPeak, zaplanowała wypuszczenie gry w wersjach na platformy PC i X360. A twórcy tymczasem kuszą wrażeniami graficznymi tak wspaniałymi, że "trzeba zobaczyć je na własne oczy, by w nie uwierzyć".