Studio Ninja Theory twierdzi, że byłoby w stanie wykonać film o jakości nowego Beowulfa zdecydowanie mniejszym kosztem, niż udało się to wytwórni Paramount Pictures. Ten kinowy hit, łączący grę aktorów z animacją komputerową, kosztował około 150 milionów dolarów. Angielski developer uważa, że podobny efekt uzyskałby dzięki zastosowaniu growego silnika graficznego i szacuje, że wydałby jakieś 20% tej kwoty.
"Widzimy zupełnie inną drogę, którą można pójść: niezależna produkcja na bazie grafiki generowanej przez engine w czasie rzeczywistym. Uważamy, że można by było dzięki temu uzyskać produkt w stylu Beowulfa za 15-20% jego kosztów produkcji" - powiedział Tameem Antoniades z NT serwisowi Gamesindustry.biz.Studio Ninja Theory - odpowiedzialne za grę Heavenly Sword na PS3 - twierdzi, że dzięki użyciu nowoczesnego silnika gry wideo jako serca filmowej animacji można silnie zredukować koszty tworzenia takich produkcji. Jako przykład podało niedawny hit kinowy Beowulf, którego budżet zamknął się w 150 milionach dolarów.