Po raz czwarty i, mamy nadzieję, nie ostatni nadajemy specjalnie dla was nasz hyboriański program informacyjny. Zapraszamy do zapoznania się ze świeżą garścią informacji ze świata Conana.
Po raz czwarty i, mamy nadzieję, nie ostatni nadajemy specjalnie dla was nasz hyboriański program informacyjny. Zapraszamy do zapoznania się ze świeżą garścią informacji ze świata Conana.
Przyszedł jednak czas na kolejne poprawki, które niemalże od razu zakończyły się... hotfixem. Otóż z najświeższych informacji uzyskanych od graczy wynikało, że po ostatnim patchu, w przypadku dużej liczby travellerów (BN przewożący nas między krainami), pojawiły się problemy z rzeczonymi podróżami, zazwyczaj kończące się crashem. Na szczęście bardzo szybko zapodany został patch do patcha, który przywrócił wszystko do względnie normalnego stanu. Sam patch właściwy z 31 lipca wniósł nieco więcej zmian, niż jego poprzednik, trudno jednak z czystym sumieniem powiedzieć, że jest to dokładnie to, na co czekają wszyscy gracze. Nadal pozostało do rozwiązania wiele palących problemów, cały czas gracze zgłaszają wadliwe lub niedziałające w ogóle zdolności i umiejętności. Wszyscy tak naprawdę czekają na zapowiadane od dłuższego czasu zmiany w systemie walki i ostateczne zbalansowanie wszystkich klas. Oczywiście wszyscy również zdają sobie sprawę, że wypolerowanie takiej produkcji zajmuje zazwyczaj wiele miesięcy, na razie jednak wciąż brakuje nawet tego podstawowego szlifu, który temu dobrze rokującemu samorodkowi nada ostateczny kształt.
Więcej odcinków naszej Hyboria Tv znajdziecie tutaj.
Lwia część dzisiejszego materiału poświęcona natomiast została próbie przybliżenia wszystkim zainteresowanym kilku aspektów, które składają się na charakterystykę naszego bohatera. Trudno wyobrazić sobie skierowaną do szerokich mas grę MMORPG, która nie zawiera żadnych statystyk czy drzewek umiejętności – dla całego mnóstwa graczy sednem zabawy jest przecież właśnie stworzenie idealnego buildu. Oczywiście równie ważny jest w takich tytułach end game content, jednak podstawą do dobrej i dającej satysfakcję zabawy jest ulepienie z wirtualnej gliny herosa, który chociażby w teorii będzie niepokonany. Stąd też dla wszystkich eksperymentatorów tak ważną rzeczą jest odpowiednio elastyczny i pozwalający na szeroki zakres konfiguracji zestaw statystyk i umiejętności opisujących i determinujących możliwości prowadzonego bohatera. W Age of Conan mamy do czynienia niejako z kilkoma warstwami budującymi ostateczny kształt naszego bohatera.
Mamy więc w pierwszej z nich klasyczne dla RPG atrybuty określające w postaci liczb takie cechy jak siła, zręczność czy inteligencja. Nad nimi nie mamy jednak żadnej kontroli; wynikają z klasy naszej postaci i są automatycznie przydzielane co poziom. Kolejna warstwa to skille, które można uznać za swoiste zdolności pomocnicze, również wyrażone w postaci liczbowej, co poziom podnoszone przez nas dzięki niewielkiej puli punktów, choć zazwyczaj takie same dla większości archetypów. Następne dwie warstwy są ze sobą nierozerwalnie związane, mamy tu bowiem tak zwane featy, z których często wynikają ataki combo, czary lub też odpowiednie ich wzmocnienie, albo np. dodanie nowych właściwości. I właśnie trzy niezależne drzewka featów dostępne dla każdej klasy są tak naprawdę najbardziej istotne dla buildu postaci. Ważne – i oczywiste – jest to, że dostępnej puli punktów na pewno nie starczy nam na wyuczenie się każdego z nich. Zmuszeni więc jesteśmy do przemyślenia koncepcji swojej postaci, eksperymentowania i całego tego managementu, który dla wielu osób stanowi jeden z najważniejszych elementów zabawy.
Niech Mitra będzie z wami, natchnie was ideą buildu doskonałego, a nas wszystkich nagrodzi długo zapowiadanymi zmianami na lepsze i zrównoważone. Do zobaczenia!