GC 08: Alpha Protocol – wrażenia z pokazu

Mejste
2008/08/21 12:01

O Alpha Protocol już pisaliśmy swego czasu, jednak możliwości zobaczenia tej gry za zamkniętymi drzwiami na stoisku SEGI podczas trwających targów Games Convention nie mogliśmy przepuścić.

Alpha Protocol to najnowszy FPS/RPG ze studia Obsidian, który na tle innych tytułów z tego gatunku wyróżnia się już samą tematyką. Jak wspomniał prowadzący, większość komputerowych „rolplejów” rozgrywa się albo w klimatach fantasy, albo sci-fi. Akcja Alpha Protocol zaś dzieje się we współczesnym świecie. W grze wcielimy się w rolę szpiega, który lubi załatwiać wszystkie sprawy niczym James Bond. O samej fabule nic się nie dowiedzieliśmy (może prócz tego, że będziemy wykonywać misje dla różnych typów w różnych miejscach świata...), ale za to zaprezentowano nam spory kawałek gameplaya. Zaczynamy w naszym domu, z którego to będziemy wyruszali na zlecone nam misje. Po prawdzie mówiąc, to w zasadzie jedyne miejsce, w którym możemy czuć się bezpiecznie. Podobnie jak w Mass Effect nie będziemy mogli stworzyć bohatera według własnego widzimisię. Można co prawda zmieniać jego wygląd czy też strój, ale nie ma to żadnego wpływu na rozgrywkę. GC 08: Alpha Protocol – wrażenia z pokazu

Naszą postać możemy rozwijać kiedy awansujemy, ładując zdobyte punkty doświadczenia w nasze umiejętności czy też rozwijając nasze perki. W grze nie uświadczymy jednak znanej z większości gier RPG aktywnej pauzy. Tutaj wszelkie pojedynki odbywają się w czasie rzeczywistym, a cały system punktowania jest bardzo podobny do tego z Tabula Rasa. Warto wspomnieć o tym, że nasz ekwipunek jest bardzo pokaźny, a postać prowadzona przez gracza może mieć na sobie tyle gnatów, że John Rambo by się tego nie powstydził. Do tego każdą broń możemy modyfikować na różne sposoby zwiększając jej możliwości.

Podczas prezentacji duży nacisk położono na system dialogów znany w Alpha Protocol jako system DSS. Różni się on tym od całej reszty, że nie wybieramy podczas rozmowy wybranego tekstu, ale określamy sposób w jaki ma się zachować nasza postać w danej chwili. W pewnym momencie natrafiliśmy na przywódcę Arabskich żołnierzy, gdzie po dłuższej rozmowie określając wcześniej nasz sposób zachowania doszliśmy do końcowej kwestii, w której mieliśmy do wyboru trzy opcje: zabić go, aresztować lub wydać go swojemu zleceniodawcy. Jako że grupa dziennikarzy była wesoła, postanowiliśmy go zabić, co spowodowało, że nasz szef nieco się zdenerwował, ale my za to stwierdziliśmy, że zabijając go uratowaliśmy setki żyć. Oczywiście nie trzeba wspominać, że nasze decyzje będą wpływać na przebieg fabuły, która ostatecznie będzie posiadać kilka różnorodnych zakończeń.

Graficznie Alpha Protocol jak na chwilę obecną prezentuje się nieźle. Niestety kod gry wymaga sporego dopracowania. Nawet na specjalnej wersji przygotowanej dla dziennikarzy, która powinna prezentować się z jak najlepszej strony, zdarzyło się, że gra się kompletnie posypała. Obsidian ma jednak jeszcze czas na dopracowanie tego tytułu, gdyż jego premiera nastąpi w 2009 roku ukazując się zarówno na PS3 oraz X360 jak i na PC. Pozostaje tylko trzymać kciuki by do tego czasu udało się twórcom osiągnąć wyznaczony cel nie schrzaniając niczego po drodze bowiem szykuje się kolejne ciekawe połączenia rasowego RPG z rasowym shooterem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
22/08/2008 14:38

Ech... Obsidian dalej jedzie szlakiem utartym przez Bioware.AP będzie działać na silniku Mass Effect, a system dialogowy też jest dość podobny...Ale czy to źle? (Gdyby tylko lepiej radzili sobie z bugami...)

Usunięty
Usunięty
22/08/2008 14:08

Niewiele słyszałem o tej grze , ale zapowiada się na całkiem niezłą mieszankę FPS-a oraz RPG. Ta gra nie zachwyca mnie na tyle abym chciał w nią zagrać , ale patrząc po screenach widać że grafika będzie bardzo ładna , a do tego to połączenie dwóch gatunków na pewno wyjdzie tej grze na dobre. Ale nie liczył bym na to że będzie to super wielki przebój.

Gregario
Gramowicz
21/08/2008 18:57

ciekawa gra dziwne że jakoś o niej wcześniej nie usłyszałem




Trwa Wczytywanie