GC 08: Far Cry 2 – relacja z pokazu

Mejste
2008/08/22 18:20

O Far Cry 2 wszyscy wiedzą już niemal wszystko. Akcja dziejąca się w gorących klimatach Afryki, wspaniałe płomienie, realistyczna grafika, bla, bla, bla. Na Games Convention jednak zaprezentowano nieco więcej konkretów interesujących graczy, o których do tej pory nie mówiono nic, albo bardzo niewiele.

Prezentacja rozpoczęła się w mieście Pala. Po krótkim omówieniu czym jest Far Cry 2 (jakby ktoś z uczestniczących w pokazie nie wiedział...) przyszedł czas na przejście do interesujących nas szczegółów. W trakcie gry możemy korzystać z mapy i telefonu komórkowego wyposażonego w moduł GPS i bynajmniej nie odbywa to się na oddzielnym ekranie menu, tylko trzymamy te przedmioty w naszych dłoniach. W pewnym momencie można było się poczuć nie jak najemnik, ale jak niemiecki turysta z mapą w jednej dłoni i GPSem w drugiej zwiedzający afrykańską sawannę. Mimo wszystko takie rozwiązanie potrafi bardzo ułatwiać życie, gdyż możemy śledzić naszą trasę na mapie w czasie rzeczywistym. Jest to o tyle istotne, bowiem cały teren w grze ma zajmować 25km2, przy czym nie uświadczymy żadnych loadingów. GC 08: Far Cry 2 – relacja z pokazu

Komórka przydaje się jednak nie tylko do wskazywania drogi. Dzięki niej możemy porozumiewać się z naszymi zlecedoniawcami, którzy podczas wykonywania misji mogą do nas zadzwonić i zaktualizować cele. Aby podjąć misję, należy jednak uprzednio spotkać się z odpowiednią postacią (choć nie zawsze) i przyjąć od niej plik z dokumentacją zadania. W trakcie prezentacji pomagały nam dwie postacie: Flora i Josip. Ta pierwsza potrafi nas wspomóc informacją, natomiast Josip (raczej nie z Bażip) uratuje nas od śmierci, podając pomocną dłoń, strzykawki z „przywracaczem” zdrowia oraz gnatem z amunicją.

W samej grze pojawić ma się około 40 rodzajów pojazdów. Począwszy od zwykłych buggy, poprzez quady, na motorówkach kończąc. A to tylko wybrane przykłady. Najśmieszniejsze jest jednak to, że jeżeli jakiś wóz odmówi nam posłuszeństwa, nasz bohater wyjmuje magiczny klucz pasujący do każdego rodzaju pojazdu, by przez chwilę pogrzebać pod maską, a następnie wsiąść do auta i z uśmiechem na ustach pomknąć z atakiem na wrogie jednostki.

I to był koniec nowości z samej gry. W dalszej części zaprezentowano edytor map, którego prostota użycia oraz spore możliwości z pewnością sprawią, że w niedługim czasie po premierze powinno pojawić się w sieci mnóstwo planszy przeznaczonych dla trybu multiplayer. Wszystkie elementy jakie występują w grze można wykorzystać w edytorze. Jest on na tyle inteligentny, że wie jak obszarowo nakładać tekstury, np. na góry, kiedy kładziemy drogę w lesie, automatycznie rozsuwa drzewa by nie stały na środku drogi, itd. Może brzmi to głupio, ale uwierzcie nam, że już dawno nie widzieliśmy tak prostego i rozbudowanego edytora map, do którego użycia nie potrzeba znajomości programowania, a jedynie odrobina chęci i wyobraźni.

Po tej prezentacji zaczęliśmy nieco wierzyć w to, że Far Cry 2 nie okaże się tylko i wyłącznie pokazem możliwości silnika gry, ale być może przyciągnie do siebie graczy, którzy nie zwracają uwagi tylko na grafikę.

GramTV przedstawia:

Komentarze
18
Usunięty
Usunięty
06/10/2008 16:41

Ajajaja CoD, Far Cry 2 i pewnie bym jeszcze znalazl jakis fps ale bedzie radochy:).

Usunięty
Usunięty
04/10/2008 21:35

O ile FC 1 był rewolucją w pełnym tego słowa znaczeniu o tyle kontynuacja nie zapowiada niestety niczego nowego. Dlaczego ? A no dlatego wszystko to co prezentuje ze sobą owy FPS było już kiedyś w jakiejś grze przewałkowane ... i tak np. wolność mieliśmy w szczególnej okazałości w STALKERZE oraz w jego kontynuacji czyli w Czystym Niebie 3 tygodnie temu a piękną grafikę w CrySis oraz jego dodatku tj. CrySis: GłowicaBojowa którego premiera miała miejsce również niedawno (a i wątpię żeby FC 2 przebił na szatę graficzną Cry''a, przestudiowałem już parę sreenow i sądzę, że w silniku FC 2 czyli Duni autorzy przyłożyli dużą wagę do pięknych przestrzeni a reszta jest nieco proście pokazana ... nie chciał bym tu wyjść na wybrednisia bo zresztą i tak mi nie będzie chodził płynie xD). Prawdę mówiąc moim zdaniem jedyne co można jeszcze polepszyć i zrewolucjonizować w grach FPS to widok z pierwszej osoby ... tak właśnie FPP. Wystarczy rozejżeć sie wokoło ... widzisz swoją klatę ramiona nogi ... wyobraźcie sobie jakiego realizmu i dynamizmu rozgrywki nadawała by taka zmiana ... lecz niestety na chwile obecną jeżeli w strzelane mamy możliwość podziwiania kolan postaci to jest super (FEAR, CrySis), a i to nie zdarza się często ... prawdę mówiąc totalnie rzadko. Ale oczywiście to tylko takie moje graczowe marzenia ;) Tak czy siak może drodzy CDProjektanci rozważą ten pomysł w grze They ? :> Ale cóż zobaczymy co czas pokaże nie mniej jednak z pewnością będzie to nie lada gratka dla wielbicieli gatunku FPS w tym dla mnie.

Usunięty
Usunięty
26/08/2008 15:24

CZekam na Far Cry 2 z niecierpliwością-szkoda tylko że Cenega nie mówi kiedy będzie premiera PL...:(




Trwa Wczytywanie