Nie jest tajemnicą, że World of Warcraft zajmuje zaszczytną pozycję lidera na rynku produkcji przeznaczonych do masowej rozgrywki sieciowej. Świadczą o tym chociażby lipcowe dane, wg których MMO Blizzarda skupia wokół siebie blisko 11 milionów graczy, podczas gdy jego najgroźniejszy konkurent - Age of Conan może pochwalić się zaledwie (albo aż) 415 tysiącami użytkowników.
"Myślę tak, ponieważ tworząc grę fantasy rywalizujesz automatycznie z Blizzardem, także z nami oraz innymi tytułami znajdującymi się obecnie w produkcji" - dodał Jacobs. Przedstawiciel studia Mythic zaznaczył też, że w jego oczach jedynym poważnym rywalem w gatunku sci-fi jest Eve Online, dlatego też właśnie tę kategorię wskazuje na godną zagospodarowania. Innymi sektorami, którym warto przyjrzeć się według Jacobsa są MMORPG-i w klimatach horroru lub też darmowe gry skierowane głównie do młodszych odbiorców. Czy ktokolwiek podąży za wskazówkami doświadczonego projektanta? Czas pokaże.