Warszawa, 10 października 2008 – W pierwszym sezonie wśród dyscyplin znalazły się 3 gry: Counter Strike, FIFA08 i America’s Army. Do rozgrywek zgłosiło się 75 drużyn reprezentujących 40 miast. Łącznie rywalizowało ponad 500 zawodników.
W finale Counter-Strike rozgrywanym na mapie de_train zmierzyły się ze sobą reprezentacje miast Białegostoku (Bialystok3) oraz Rudy Śląskiej. Faworytem spotkania była niepokonana do tej pory w całych rozgrywkach drużyna tworzona przez zawodników ze stolicy Podlasia. Zgodnie z przewidywaniami Białystok wygrał, pokonując Rudę Śląską 16:2. Trzecią pozycję zajęła reprezentacja Poznania. Tryb rozgrywek przyjęty dla Counter-Strike – 5na5 (51 drużyn). Drużyny zostały podzielone na 4 grupy po 13 zespołów (13,13,13,12), z których do fazy pucharowej awansowały po 2 drużyny.
W finale America’s Army zasłużenie zwyciężyła reprezentacja Olsztyna, która w finałowym dwumeczu na mapach Dusk i SF Sandstorm pokonała reprezentację Tychów 2:0 (odpowiednio 7:1 i 8:0). Podobnie jak w przypadku Counter-Strike’a, także tutaj mistrz nie przegrał żadnego ze spotkań! Na trzecim miejscu podium uplasowała się reprezentacja Lublina. Tryb rozgrywek przyjęty dla America’s Army – 4na4 (12 drużyn). Drużyny zostały przydzielone do 1 grupy. Do fazy pucharowej awansowały 4 z nich.
W finale FIFA08 zwyciężyła drużyna reprezentująca Tczew. Wicemistrzem została reprezentacja Rzeszowa. Trzecie miejsce zajęła reprezentacja Białegostoku. Finałowy dwumecz pomiędzy Tczewem a Rzeszowem zakończył się wynikiem 2:0 (odpowiednio 13:7 i 12:8). Tryb rozgrywek przyjęty dla FIFA08 – 5na5 (12 drużyn). Drużyny zostały przydzielone do 1 grupy. Do fazy pucharowej awansowały 4 z nich.
Więcej informacji o przebiegu rozgrywek, relacje ze spotkań, statystyki, składy drużyn, profile zawodników znajduje się na serwisie Electronic Sports League City Championship: http://www.esl.eu/pl/city_championship/.
Eliminacje zostały rozegrane systemem grupowym a w fazie playoff obowiązywał system „double-elimination”. Pierwszy sezon trwał od lipca do końca września. System rozgrywek „double-elimination” to kombinacja koszyka wygranych i przegranych. Drużyna, która przegrywa mecz spada do koszyka przegranych, w którym walczy z innymi przegranymi. Inaczej mówiąc – może raz przegrać a każda kolejna przegrana powoduje odpadnięcie z turnieju. Dzieje się tak do momentu, kiedy w koszyku przegranych zostaje jeden uczestnik i ten gra ze zwycięzcą koszyka wygranych w finale.
Mistrzostwa Miast to nowe rozgrywki w sportach elektronicznych w ofercie Electronic Sports League Polska dla zawodników i profesjonalnych graczy. Miasto mogą reprezentować zawodnicy, którzy mieszkają w danej miejscowości lub w jej pobliżu. Ze względu na to, że w dużych miastach jest wielu graczy – w pierwszym sezonie możliwe było współzawodniczenie kilku drużyn reprezentujących dane miasto.
„Pierwszy sezon rozgrywek można podsumować, jako bardzo udany – rozgrywki toczyły się w trzech popularnych grach, w których rywalizowało kilkadziesiąt miast i kilkuset zawodników. W trakcie rozgrywek opublikowaliśmy blisko 40 informacji z rozgrywek – głównie relacji, komentarzy i podsumowań meczów, które zostały przeczytane przeszło 30 tysięcy razy. Świadczy to o dużym zainteresowaniu wydarzeniem i sporym zaangażowaniu społeczności ESL w Polsce.” – mówi Maciej Wasyluk, V-ce Prezes Zarządu spółki Sporty Elektroniczne, organizatora Electronic Sports League w Polsce.
Początek drugiego sezonu Mistrzostw Miast Electronic Sports League planowany jest na przełom listopada i grudnia br. Wszelkie informacje na ten temat zamieszczane będą na portalu Electronic Sports League Polska pod adresem http://www.esl.eu/pl.