Retrogram – Trzy w(y)padki żaby

gram.pl
2008/10/17 18:16
9
0

Dziś, w ramach niewielkiego odpoczynku od "heroicznej" części historii Bullfroga, zapraszamy do zapoznania się z historią trzech gier spod znaku żaby, które na różne sposoby skrzywdzono.

Retrogram – Trzy w(y)padki żaby

Dziś w naszych wspomnieniach dotyczących studia Bullfrog podejdziemy do tematu "z zupełnie innej beczki". Przyjęło się bowiem, że tytuły tworzone pod żabim logo były zawsze symbolami nieposkromionej fantazji twórców, produkcjami wielce oryginalnymi i przede wszystkim – dopracowanymi. Czy jednak na pewno wszystkie? Czy nawet wśród tytułów, które zdobyły uznanie zarówno krytyki, jak i graczy, nie było przypadkiem i takich, których ostateczna forma nie odstawała od pierwotnych założeń? Pamiętajmy bowiem, iż bardzo szybko Bullfrog Productions stało się dla swego wydawcy kurą znoszącą złote jajka. A to niemalże zawsze rodzi pewną pokusę. Na szybki zarobek...

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
Vojtas
Gramowicz
25/10/2008 20:21

No chodziło mi o to, że nie będę się wypowiadał o wrażeniach, bo ich nie mam po prostu. Anyway, wierzę na słowo. Co do skomplikowania - mogło mieć chociażby w taki sposób, że wskazało branży, że jest popyt na tego typu produkcje. W pewnym momencie tycoonów zaczęło się pojawiać całkiem sporo. To też ważny wkład. :)

Blackhand
Gramowicz
25/10/2008 20:16

>...

Dnia 19.10.2008 o 22:48, Vojtas napisał:

Nie grałem nigdy w serię Theme, więc się nie wypowiadam na ten temat. Na pewna miała spory wkład w rozwój tycooów, który na dobre rozpoczął SimCity i Railroad Tycoon.

Delikatnie rzecz ujmując, zaprzeczasz sam sobie :) - piszesz, że nie będziesz się wypowiadał, a za chwilę to robisz :). Zresztą - nieważne, ważne jest to, że, no, jak by Ci to powiedzieć... Nie masz racji :). Seria Theme z założenia była parodią gier spod znaku Sim i jedynym elementem, który wyróżniał te gry na tle innych gier ekonomicznych była stężona dawka dowcipu. Bez tego byłyby jedynie zwykłymi managerami z zbyt uproszczonymi (dla hardcore''owców) zasadami.PS Sorry, że odpowiadam dopiero teraz - przez kilka dni byłem odcięty od świata ;).

Vojtas
Gramowicz
19/10/2008 22:48
Dnia 19.10.2008 o 14:50, Blackhand napisał:

Cóż, grałem tylko w TH i akurat uważam, że był dość przeciętny. Poza humorem, na który dość szybko przestawało się zwracać uwagę (może poza nazwami i opisami chorób :)) gra nie oferowała nic ciekawego - ot, na każdym poziomie rozbudowa szpitala (wg. właściwie tego samego schematu), wypełnianie podobnych (choć coraz bardziej wyśrubowanych) wymagań i dłuuuużyzny (czas potrzebny na ukończenie kolejnych poziomów rośnie chyba w postępie geometrycznym). Innymi słowy, brak grze polotu i oryginalności charakterystycznych dla np. Dungeon Keepera.

Nie grałem nigdy w serię Theme, więc się nie wypowiadam na ten temat. Na pewna miała spory wkład w rozwój tycooów, który na dobre rozpoczął SimCity i Railroad Tycoon. Zaś Hi-Octane po przejechaniu jednokrotnym wszystkich torów robił się nudny.




Trwa Wczytywanie