Nvidia wystosowała oficjalne oświadczenie prasowe, w którym poinformowała, że firma THQ skorzysta z technologii PhysX, odpowiadającej za fizykę, w swoich produkcjach, dedykowanych PeCetom oraz konsolom Nintendo Wii, PlayStation 3 i Xbox 360.
Oczywiście obie strony nie kryły radości z podpisanej umowy. Roy Tessler z THQ o PhysXie wypowiadał się w samych superlatywach, przypominając, że wspiera on zarówno CPU, jak i procesor graficzny, umożliwiając stworzenie otwartego środowiska, które pozwoli graczowi całkowicie zanurzyć się w wirtualnym świecie. Oczywiście olbrzymie znaczenie mają wszelakiej maści efekty fizyczne, jakie można wygenerować dzięki PhysXowi.Na razie niestety nie wiadomo, które produkcje THQ zostaną wyposażone w Nvidia PhysX. Na szczegółowe informacje będziemy musieli poczekać. Warto dodać, że nie tak dawno, bo niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy, że z PhysXa korzystają już (Mirror's Edge) i będą korzystać programiści z Electronic Arts.