Na łamach serwisu HardOCP pojawił się test wydajności kart graficznych w grze Call of Duty: World at War. Oto konfiguracja sprzętowa komputera na którym przeprowadzono test oraz specyfikacja kart graficznych, które wzięły w nim udział:
W rozdzielczości 2560 na 1600 punktów, minimalnie lepszy od GeForce'a GTX 280 okazał się dwuprocesorowy Radeon HD 4870 (obie karty znajdują się w segmencie dla entuzjastów). Tuż za nimi uplasował się mainstreamowy GTX 260.W przypadku 1920x1200 punktów dwa pierwsze miejsca zajął również GTX 280 i HD 4870, jednak od GTX'a 260 wydajniejszy okazał się Radeon HD 4870 z jednym GPU na pokładzie i 1 GB pamięci. Co warte zaznaczenia, do płynnego działania (średnio 47,2 FPS) w 1680x1050 pikseli, Call of Duty: World at War potrzebuje zaledwie Radeona HD 4850 z 512 MB pamięci. Oczywiście jeśli chcielibyśmy widzieć średnio niespełna 80 klatek na sekundę, pod obudową musimy włożyć HD 4870 X2. HardOCP zaprezentował także różnicę w jakości wyświetlanego obrazu. Poniżej przykładowy obrazek (u góry CoD:WaW z włączonymi cieniami):Z artykułu opublikowanego w portalu HardOCP wynika, że płynną animację na max. ustawieniach można uzyskać już na Radeonie HD 4850 z 512 MB pamięci. Jednak bezapelacyjnym zwycięzcą testu jest GTX 280.