Już pod koniec tego miesiąca osoby zebrane na Game Developers Conference będą miały okazję zobaczyć możliwości nowego silnika ekipy Crytek, CryEngine 3. Jego pierwsze możliwości znamy jednak już teraz. Producent wyjawił, że na silniku będzie można oprzeć gry zarówno na konsolach, jak i pecetach oraz produkcje MMO. Co więcej, CryEngine 3 został stworzony z myślą o konsolach następnej generacji!

"Wraz z CryEngine 3 dostarczamy możliwie najlepszą technologię, która daje naszym klientom szansę osiągnięcia ich wizji na obecnych i przyszłych konsolach" - zachwalał swoje nowe dziecko Cevat Yerli, dyrektor wykonawczy firmy Crytek. "CryEngine 3 to rewolucyjna zmiana w porównaniu z naszymi poprzednimi silnikami, stworzonymi wyłącznie z myślą o pecetach" - dodawał Carl Jones, dyrektor ds. rozwoju biznesu w studiu Crytek.
Jones przekonywał również, że nowy silnik jego ekipy ustawi poprzeczkę na jeszcze wyższym poziomie, niż dotychczas. "Bardzo długo przygotowywaliśmy się do wprowadzenia CryEngine na konsole. Teraz jesteśmy pewni, że wzbudzimy nim zachwyt wśród producentów zgromadzonych na GDC".
Część Game Developers Expo, na której Crytek dokona prezentacji, zaplanowana jest na 25-27 marca w San Francisco. Całe wydarzenie rozpocznie się już 23 marca.