Ubisoft wciąż nie puszcza pary z ust na temat jednego z najbardziej oczekiwanych tytułów, Assassin's Creed 2. Szczegóły na temat rozgrywki powinniśmy poznać już niebawem - wraz z ukazaniem się nowego numeru magazynu Game Informer. Do sprzedaży trafi on w przyszłym tygodniu. Już teraz po sieci krążą jednak informacje, które rzekomo znajdują się w zapowiedzi czasopisma.
Pierwszy teaser z Assassin's Creed 2
Przyjrzyjmy im się zatem bliżej (uwaga jednak na spoilery). Nad AC 2 pracuje ponoć 240 osób. Akcja będzie się toczyła w Toskanii, a jej początek przypadnie na rok 1476. Altair znany z pierwszej części to postać z roku 1103, zatem w "dwójce" gracz wcieli się w jego potomka. Wśród dostępnych lokacji wymienia się Bazylikę św. Marka, The Grand Canal, The Little Canal czy most Rialto. W wirtualnym świecie ma pojawić się nawet warsztat samego Da Vinciego. W trakcie rozgrywki użytkownicy zaobserwują zmieniające się pory dnia i nocy.
Jednymi z najważniejszych postaci będą Machiavelli, Caterina Sforza i Lorenzo de Medici (Il Magnifico). Twórcy planują przedstawić zamach na ostatniego z wymienionych. Innym znamiennym momentem gry ma być lot maszyną latającą Da Vinciego. Na akcję złoży się 16 typów misji. Nie zabraknie też urozmaiceń w postaci wspinania się na wieże i jazdy konno. Zrezygnowano za to z misji polegających na podsłuchiwaniu i rabowaniu "na kieszonkowca".
Znacznie bardziej urozmaicona ma być walka. Typy przeciwników będą zróżnicowane (w każdym gracz odnajdzie słabsze i mocniejsze strony), nie zabraknie również łuczników. Pojawią się jednostki elitarne, a nawet żołnierze z bronią oburęczną. Altair będzie mógł wykorzystać swoją zręczność w starciu z przeciwnikiem w nowy sposób - poprzez rozbrojenie wroga i użycie jego broni przeciw niemu samemu (wszak kto mieczem wojuje, od miecza ginie).
Wyposażenie głównego bohatera także ulegnie rozszerzeniu. Topór, młot, buława, włócznia, dwa różne rodzaje miecza - to tylko niektóre z nowości, jakie planuje zaserwować fanom Assassin's Creeda Ubisoft. Każdy typ broni będzie miał specjalny atak. Jeśli bohater mocno ucierpi podczas walki, jego współczynnik zdrowia nie powróci do maksymalnej wartości automatycznie. Z pomocą przyjdzie za to uliczny lekarz.
Producent zadbał też o poprawienie kilku irytujących szczegółów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Altair będzie umiał pływać. Główny bohater zaatakuje ponadto z miejsca, służącego do ukrycia. Istnieje jednak ryzyko, że zostanie zauważony. Aby nie było tak łatwo, przeciwnik także został doposażony w nową zdolność. Bardziej inteligentni żołnierze spenetrują miejsca ukrycia, jeśli będą podejrzewać, że właśnie tam gracz schował swoją postać.
Ukryte przedmioty (takimi były flagi w pierwszej części) wystąpią również w drugiej części. Tym razem ich zbieranie nie będzie jednak bezzasadne. Jeśli gracz zbierze odpowiednią ich liczbę, może liczyć na rozmaite bonusy. Przedmioty do zbierania będą teraz zróżnicowane. Oprócz flag gracz natrafi na posążki, złote monety i inne.
Raz jeszcze podkreślmy - informacje te są na razie nieoficjalne. Pewności co do przedstawianych wyżej doniesień nabierzemy dopiero wówczas, gdy najnowszy numer magazynu Game Informer ujrzy światło dzienne. Stanie się to w przyszłym tygodniu.