THQ podsumowuje ubiegły rok fiskalny

Adam Woźny
2009/05/07 09:26
0
0

THQ opublikowało raport finansowy za ubiegły rok fiskalny. Niestety, koncern zanotował olbrzymie straty.

2009 rok fiskalny zakończony 31 marca nie był udany dla THQ. W oficjalnym raporcie finansowym koncern ujawnił, że poniosł straty rzędu 431,1 miliona dolarów, a obroty spadły aż o 23 procent do 830 milionów dolarów (1 miliard w 2008 roku fiskalnym – strata 35,3 milionów). Celem zaoszczędzenia 220 milionów zielonych z pracą w listopadzie pożegnało się 600 osób, a kolejnych sto otrzymało wymówienia w styczniu. Koncern zapowiada, że postara się wyjść na prostą w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. THQ podsumowuje ubiegły rok fiskalny

Najlepiej sprzedającym się tytułami w ostatnim kwartale były WWE Legends of Wrestlemania oraz Warhammer 40,000: Dawn of War 2. Saints Row 2 od momentu swojej premiery rozszedł się w ilości 2,8 miliona egzemplarzy na całym świecie. THQ w rozpoczętym 1 kwietnia nowym roku fiskalnym planuje wprowadzić na sklepowe półki Darksiders, Red Faction Guerilla, WWE Smackdown vs. Raw 2010, a także zupełnie nową markę - Ultimate Fighting Championship. Plan wydawniczy obejmuje także gry familijne - MX vs. ATV, All Star Cheer Squad 2, zręcznościówkę bazującą na filmie Up Pixara i Marvel SuperHero Squad dla dzieci.

THQ uderzy również w rynek azjatycki. Światło dzienne w Chinach, dzięki firmie Shanda Interactive, ujrzy bowiem Company of Heroes Online – darmowa wersja RTS-a, osadzonego w realiach II wojny światowej, dedykowana rozgrywce wieloosobowej. Shanda pokrywa koszty produkcji tego tytułu, natomiast THQ ma zamiar wprowadzić do niej system mikro-transakcji. Oprócz tego THQ wyda w Azji casualową i pozbawioną jakichkolwiek opłat grę o nazwie Dragonica będącą przedstawicielem gatunku MMO.

THQ obecnie zatrudnia 1200 developerów i posiada 8 wewnętrznych studiów zajmujących się produkcją gier. Dużą popularnością cieszą się tytuły przeznaczone na konsolę Nintendo Wii – w 2009 roku obroty pochodzące ze sprzedaży gier przeznaczonych na platformę Ninny wyniosły 9 procent, w ubiegłym wzrosły do 17.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!