Retrogram - Historia gier FPS – część I

gram.pl
2009/05/17 19:00
1
0

Miniona Noc Muzeów była dla nas brutalnym przebudzeniem. Dlaczego od tak dawna nie było na gram.pl naszego muzealnego działu? Decyzja była natychmiastowa i jedynie słuszna. Retrogram wraca na łamy.

Retrogram - Historia gier FPS – część I

Na początku był labirynt. Obok bezmiar kosmosu. I do dziś trwa spór, która z dwóch gier zapoczątkowała gatunek, dodatkowo (i niejako przy okazji) wynajdując tryb multiplayer. Pomyślicie o Wolfensteinie 3D (nie miał multi!), czy Doomie? Błąd. To było... kilkanaście lat wcześniej! Większości osób gry komputerowe kojarzą się bowiem z pecetami, niektórzy pamiętają jeszcze pionierską erę 8-bitowców, czasem ktoś wspomni o pierwszych konsolach. A przecież działające komputery, jak choćby niemiecki Zuse Z3, powstawały już w czasie trwania drugiej wojny światowej. Lata siedemdziesiąte, to okres całkowitego okrzepnięcia idei i szeroko rozpowszechnionych sieci w instytutach badawczych i naukowych, czy na uniwersytetach. I właśnie w połowie lat siedemdziesiątych (czyli bardzo dawno temu), powstały zupełnie niezależnie i niemalże jednocześnie, dwa podobne w swych założeniach projekty.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
27/05/2009 19:40

@ master962:To właśnie w tych latach w branży gier (i generalnie branży komputerowej) wydarzyło się najwięcej. Dzisiaj już nie spotykamy się z takimi rewolucjami. Jak to crysis udowodnił, dzisiejsze "rewolucje" polegają na większej ilości kolorków...Chociaż musze przyznać, że te kolorki robią wrażenie ;-)