Retrogram – id Software, czyli galeria dziwaków: John D. Carmack

gram.pl
2009/08/16 19:30
8
0

Dziś opowiemy wam o jednym z najważniejszych dla naszej ukochanej branży ludzi. Przed wami John D. Carmack - genialny programista, który mógł przestać kraść komputery, kiedy kupił swoje pierwsze Ferrari.

Retrogram – id Software, czyli galeria dziwaków: John D. Carmack

Nie będzie jednak krzty przesady w stwierdzeniu, że to właśnie jemu studio zawdzięcza najwięcej. Owszem, stworzenie dobrej gry, to praca zespołowa, jednak tytuły id Softu nigdy nie osiągnęłyby takiego sukcesu, gdyby nie często wręcz rewolucyjne technologie stworzone czy rozwinięte przez Carmacka. Potrafił on na tym polu wykazać się tak niebywałą pomysłowością i wręcz perfekcyjną umiejętnością dostosowania technik renderowania obrazu do możliwości komputerów, że bardzo szybko przylgnęło do niego miano programistycznego geniusza. Dzięki temu gry z logo id Software stały się synonimem zarówno nowoczesności, jak i przystępności - aby móc cieszyć się nowym tytułem, nie trzeba było zmieniać komputera na nową, drogą maszynę.

GramTV przedstawia:

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
27/08/2009 16:08

"Z fabułą w grach komputerowych jest dokładnie tak, jak w filmach porno - dobrze, że istnieje, ale nie jest najważniejsza." To po części prawda. Wszystko zależy od uniwersum itp. ale weźmy poprawkę na czasy pierwszego quake. Jakoś rage fabułę będzie miał, z tego co wiem to całkiem niezłą. Lubię takie post apokaliptyczne klimaty ;]

Martimat
Gramowicz
18/08/2009 00:45

jeśli chodzi o optymalizacje silników ... kto pamięta dooma 1 i potem dooma 2? Choć niewiele się różniły graficznie, drugi miał bardziej rozbudowane poziomy (w pionie), nowe potwory itp. itd ... lecz działał lepiej od części pierwszej - co, jeśli ktoś miał starocia w stylu "386 4 mb ram''u " robiło wrażenie i chciało się postawić id ołtarzyk na biurku obok kompa :)

Usunięty
Usunięty
17/08/2009 10:18

Podpisy pod obrazkami na trzeciej stronie rozwalają :D




Trwa Wczytywanie