To, w co jeszcze do niedawna wielu powątpiewało, zostało potwierdzone. Nie będzie różnicy w czasie między premierą wersji Mass Effect 2 na X360 i PC. Oba wydania zadebiutują w pierwszym kwartale przyszłego roku. Kwestia ta pozostawała zagadką, zwłaszcza w obliczu premiery pierwszej części. Ta najpierw zadebiutowała na konsoli Microsoftu, by dopiero po pół roku trafić na blaszaki.
"Nauczyliśmy się wiele o tworzeniu gry na PC" - przyznał producent Jesse Houston. "Chcemy, byście doświadczali takich samych doznań. Jedyną różnicą z założenia ma być oczywiście sterowanie. Tym razem, tworząc grę z myślą o jej równoległej premierze na obu platformach, możemy kontrolować różnice dużo bardziej płynnie. Nad obydwoma wydaniami pracuje bowiem ten sam zespół" - dodał.Houston wyjawił także, że Mass Effect 2 będzie wyświetlany z prędkością 30 klatek na sekundę. "Jeśli spojrzeć na większość shooterów, działają one w 30 klatkach. My zrobiliśmy to samo" - stwierdził.