RPG Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - gdy pojawił się na początku 2005 roku - okazał się grą godną poprzednika, ale ze sporą liczbą problemów i błędów. Za jej największą wadę powszechnie uważa się ogólne "niedokończenie" - tak w kwestii zawartości, jak i fabuły... Sam developer przyznał, że wiele rzeczy, które miało się w niej znaleźć zostało wycięte z powodu braku czasu. Dlatego tez niedługo po premierze ruszył fanowski projekt, który miał oszlifować diament drugiego KotOR-a. Długo było o nim cicho, ale cierpliwość fanów została wynagrodzona - beta modyfikacji Restoration Project jest już do ściągnięcia!
Lista zmian, które RP wprowadza do gry jest długa i rozbudowana - można ją znaleźć pod tym adresem. Całe lokacje, questy, postacie, dialogi... dodatkowe godziny w świecie Gwiezdnych Wojen, które powinny być w grze od początku. Mod, jak i cała jego dokumentacja, jest na razie wyłącznie w języku angielskim i dla takiej też wersji językowej gry jest przeznaczony. Waży jedynie nieco ponad 14MB, instrukcję jego instalacji można znaleźć pod linkiem z pierwszego akapitu. Twórcy zalecają mieć na dysku "świeżego" KotOR-a II w wersji 1.0b i rozpoczęcie nowej gry, a nie korzystanie z wcześniejszych save'ów.[Uaktualniono] Mod przywracający grze Star Wars: Knights of the Old Republic II zawartość, której studio Obsidian nie zdążyło zawrzeć w wersji sklepowej jest w końcu dostępny w wersji beta!