Jak wiemy F1 2009 powstało tylko na konsole Nintendo Wii oraz PSP. W wywiadzie dla Square-Go twórcy gry ujawnili powody, dla których ten tytuł trafił tylko na dwie platformy. Dowiedzieliśmy się też, że prawdziwym powodem do zakupu konsol Xbox 360 i PlayStation 3 jest chęć grania w sieci. Informacje te pochodzą od producenta gry, Jasona Wakelama.
Kiedy latem 2008 r. otrzymaliśmy licencję na grę poświęconą Formule 1, musieliśmy podjąć decyzję czy zdołamy przygotować wysokiej jakości produkt na PC, konsole Xbox 360 i PlayStation 3 w mniej niż 12 miesięcy. Nawet z naszym doświadczeniem to za mało czasu, aby stworzyć grę na te platformy. Wii i PSP to zupełnie inna sprawa – tam gry tworzy się szybciej.
Zdecydowaliśmy się nie dodawać elementów sieciowych do gry na tych platformach. Woleliśmy się skupić na elementach, które uważamy za ważniejsze dla ich użytkowników. Gdybyśmy tworzyli grę na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 dodalibyśmy tryby sieciowe, bo to jest główny powód, dla którego kupuje się te konsole.
Trzeba przyznać, że jest to dość karkołomne stwierdzenie. W końcu na świecie są ciągle miliony graczy, którzy kupili ww. konsole również z innych powodów. Nie da się ukryć, że możliwość gry w sieci jest na pewno ważna, ale czy można ją uznać za czynnik decydujący o zakupie?