Microsoft przeniósł swoich najlepszych projektantów na front zwany Projekt Natal. Gry, przeznaczone do użytku za pośrednictwem nowe kontrolera ruchu giganta z Redmond powstają nie tylko wewnątrz firmy. Już na zeszłorocznym Tokyo Game Show zapowiedziano, że za produkcję tytułów dla Natala wzięli się najwięksi gracze na rynku (Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Disney Interactive, Electronic Arts, Konami, MTV, Namco Bandai, Sega, Square Enix, THQ i Ubisoft).
Na E3 2010 powinniśmy poznać efekty ich pracy. "Mamy bardzo silne wsparcie ze strony zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych producentów" - zapewnia Mindy Mount z Microsoftu. Wspomniana lista poszerzyła się od czasów tokijskiej imprezy o kolejne spółki. "To jedna z przyczyn, dla których Natal został zapowiedziany już latem ubiegłego roku. Chcieliśmy wypuścić narzędzia i budować społeczność odpowiednio wcześnie" - tłumaczy Mount.Zapewnia, że więcej informacji na ten temat gracze poznają podczas targów E3. "Zaprezentujemy tam nasz pełny kalendarz wydawniczy" - mówi przedstawicielka giganta z Redmond. Trudno w tej chwili oszacować, jak silne będzie wsparcie dla Projektu Natal. Próbowaliśmy dowiedzieć się w polskim oddziale Microsoftu, ile gier na nowy kontroler ruchu firma zabierze do Los Angeles. "w tej chwili nie mamy nowych wiadomości w tym zakresie"- odpowiedział nam Hubert Hatłas.