Coraz szybciej rosnąca popularność zestawu narzędzi Steamworks wielu graczy cieszy, ale jednocześnie nieco irytuje koniecznością instalowania platformy Valve. Należy przyznać, że dzięki temu ustrojstwu zyskują nie tylko deweloperzy (DRM), ale także i sami odbiorcy gier (osiągnięcia, szybkie uaktualnienia, ułatwione granie ze znajomymi). Te właśnie cechy Steamworks przekonały studio Epic Games do dodania narzędzi Valve do silnika Unreal Engine 3.
"Tworząc Steama, Valve zapoczątkowało fenomen na skalę światową i cieszymy się, że będziemy w stanie dodać wsparcie dla Steamworksa do licencjonowanych wersji Unreal Engine 3. Dzięki temu twórcy będą mogli wykorzystać zalety Steama. (...) Ze względu na to, że Valve oferuje swoje usługi za darmo, podjęcie tej decyzji nie wymagało od nas żadnego zastanowienia" - powiedział w wywiadzie Mark Rein, szef Epic Games.Jeżeli należycie do grona graczy, którzy nie przepadają za Steamem, to będziecie mieli materiał do narzekania. Epic Games ma zamiar dołączyć SDK Steamworks do licencji Unreal Engine 3.