CCP chwali się swoim silnikiem animacji tkanin

Grzegorz Bonter
2010/03/21 13:29

CCP rozwija nie tylko Eve Online. Na warsztacie islandzkiego studia znajduje się także MMO World of Darkness. Do Internetu trafił filmik prezentujący animację ubrań z tej masówki.

Hen daleko w przeszłości, bo jeszcze w 2006 roku, islandzkie studio CCP (Eve Online) połączyło siły z firmą White Wolf Inc. (książkowe RPG-i). Na mocy porozumienia, WWI miało zająć się przerobieniem kosmicznego MMO Crowd Control Productions na papierowego Role-playa. W zamian Islandczycy mają wypuścić jeszcze w tym roku MMO osadzone w świecie World of Darkness. CCP chwali się swoim silnikiem animacji tkanin

Niestety, szanse na tegoroczną premierę WoD nie są zbyt duże. CCP nie pokazało do tej pory nic konkretnego z tego tytułu. Jedyne, co ostatnio pojawiło się w Sieci, to filmik prezentujący wykorzystanie technologii APEX Nvidii do animacji ciuchów oraz włosów postaci z (najprawdopodobniej) World of Darkness. Trzeba jednak przyznać, że Havok ma poważnego przeciwnika na rynku silników fizyki. To dobrze - wyścig technologii raczej nikomu nie zaszkodzi.

GramTV przedstawia:

Komentarze
92
Usunięty
Usunięty
25/03/2010 15:46

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

Tyle ze nie maja zwiazku z zadnymi polami sil ani nie oddzialowuja na zaden element gry powodujac zmiane jego zachowan, sa tylko elementem graficznym upiekszajacym gre. W przypadku fizyki jest inaczej bo np. pola sil, chociaz zupelnie niewidoczne wplywaja na swiat otaczajacy gracza, stad informacje o nich ktore musza byc zawarte na serverze i przesylane do klientow.

Podaj w takim razie przykład MMO w którym taka fizyka została zaimplementowana.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

A jak ty sobie to niby wyobrazasz skoro jeszcze nie mialem dostepu do tego silnika? Mam wrozyc ze szklanej kuli?

Skoro i tak to robisz twierdząc, że takie dane będą.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

> Miałeś podane jakiekolwiek informacje, które pozwalałyby ci przypuszczać, że coś takiego > zostanie zaimplementowane? Wynika to z czystej logiki, skoro dostaje sie takie narzedzia to nie po to zeby tylko zanimowac kilka sukienek czy grzywek ale by wykorzystac je do stworzenia gry jeszcze bardziej przyciagajacej graczy. Wykorzystanie takiego narzedzia tylko do animacji sukienki na schodach to czyste marnotrastwo, tirem tez mozna jezdzic po bulki i mleko tylko ze to troche bez sensu. Poza tym chcesz powiedziec ze tworcy gier nie wykorzystaja tego narzedzia wlasnie do takich celow? Przeciez clothing to tylko jedna z funkcji tego silnika, to jest ogolnie silnik fizyki.

No właśnie z logiką u ciebie na bakier. Co z tego, że silnik umożliwia jeszcze dodanie do gry elementów które uczynią ją kompletnie niegrywalną z banalnych technicznych powodów i czego efektem byłaby strata graczy a nie właśnie ich przyciągnięcie. No bo mega lag to rzeczywiście zajebisty feature. Przecież mogą wykorzystać ten silnik po to żeby podnieść jakość wizualną swojego produktu, nie powodując przy tym wzrostu ilości przesyłanych danych. Ale nie. po co mieli by to robić? Przecież o wiele logiczniej jest strzelać sobie samemu w stopę.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

Ktora informacja nie jest nigdzie przesylana? Ze gracz ma na sobie peleryne ktora pod wplywem zdarzenia jakim jest wybuch musi sie zachowac tak a nie inaczej? Oczywiscie ze jest przesylana tak samo jak w ogole informacja ze taka peleryne gracz posiada i ma zalozona.

Facepalm. Informacja o mechanizmach zawiadujących animacją peleryny.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

No popatrz a jednak, czyli wieksza iloscia danych.

Po pierwsze wysyłanych z serwera do klienta a nie odwrotnie. Po drugie w hipotetycznym przypadku fizyki zderzających się ciał, a nie peleryny odkształcającej się na jakiejś powierzchni.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

A jezeli patrzy na to 20 osob to informacja o tym musi byc wyslana do nich wszystkich, lacznie z ta jak faluje peleryna goscia ktory w sciane uderzyl. Na zasadzie, ten gracz ma na sobie taka a taka peleryne ktora pod wplywem uderzenia ma sie zachowac tak i tak. Oblicz jej zachowanie i wyswietl wynik.

Sam sobie w tym fragmencie zaprzeczasz. Zastanów się co właściwie twierdzisz i co chcesz przekazać. W pierwszym zdaniu piszesz, że informacja o tym jak faluje peleryna musi być wysłana do wszystkich graczy, a już w kolejnych, że to komputery tych graczy mają obliczyć jej zachowanie i wyświetlić wynik tej operacji. Tylko drugie twierdzenie jest poprawne.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

> Wykaż, że jest to coś więcej niż efekt wizualny, bo ja nie dostrzegłem w podanej informacji > niczego, co pozwalałoby przypuszczać, że tak jest. W efekcie dochodzimy do prostej konkluzji ze ty wiesz lepiej co jest a co nie jest zawarte w silniku ktorego jeszcze nie udostepniono publicznie i nie wykorzystano w zadnej grze, czy to MMO czy to Single.

Specjalnie dla ciebie zilustruję ci to kolejną historyjką.Pewien portal internetowy opublikował informację o tym że pewne studio ogłosiło prace nad nową grą sieciową "Great Heroes of Fukingly Cool Kingdom" czy też "World of Pwnage" nazwa nie ma znaczenia. Na forum tego portalu wywiązała się następująca dyskusja:- No nie. Przecież ta gra będzie strasznie ciąć, biorąc pod uwagę jakie mechanizmy będzie stosować.- Naprawdę? Skąd masz takie informacje? Przecież ten news zawierał tylko zapowiedź gry i nic więcej.- A było tam napisane, że nie będzie w niej wspomnianych mechanizmów, które spowodują to straszne przycinanie? Więc co ty jasnowidz jesteś, że piszesz, że ich nie będzie?Właśnie dlatego Ockham sformułował swoją zasadę.

Dnia 25.03.2010 o 14:52, Terrorite napisał:

I na dodatek jestes kolejna osoba ktorej zadedykuje obrazek -> http://movementarian.com/wp-content/uploads/2008/01/arguing_on_the_internet.jpg Have Nice Day.

Może to rzeczywiście nie fair play, startować w nie swojej kategorii. :DNo ale takie już mam hobby. Sorry. :)

Terrorite
Gramowicz
25/03/2010 14:52
Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Słońce i inne stałe źródła światła są stałymi elementami otoczenia dokładnie tak jak schody.

Tyle ze nie maja zwiazku z zadnymi polami sil ani nie oddzialowuja na zaden element gry powodujac zmiane jego zachowan, sa tylko elementem graficznym upiekszajacym gre. W przypadku fizyki jest inaczej bo np. pola sil, chociaz zupelnie niewidoczne wplywaja na swiat otaczajacy gracza, stad informacje o nich ktore musza byc zawarte na serverze i przesylane do klientow. Skoro jednak na upartego przyczepiles sie do swiatelek to naprawde ta dyskusja nie ma sensu. Nic nie udowodnisz ani do niczego mnie nie przekonasz tak samo jak ja ciebie. Wiec wierz sobie dalej ze swiatla sa fizyka ale nie maja wplywu na ilosc danych.

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Jak do tej pory nie podałeś przykładu żadnej nowej danej, która musiałaby być wysyłana z serwera, żeby takie efekty mogły być generowane.

A jak ty sobie to niby wyobrazasz skoro jeszcze nie mialem dostepu do tego silnika? Mam wrozyc ze szklanej kuli?

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Miałeś podane jakiekolwiek informacje, które pozwalałyby ci przypuszczać, że coś takiego zostanie zaimplementowane?

Wynika to z czystej logiki, skoro dostaje sie takie narzedzia to nie po to zeby tylko zanimowac kilka sukienek czy grzywek ale by wykorzystac je do stworzenia gry jeszcze bardziej przyciagajacej graczy. Wykorzystanie takiego narzedzia tylko do animacji sukienki na schodach to czyste marnotrastwo, tirem tez mozna jezdzic po bulki i mleko tylko ze to troche bez sensu. Poza tym chcesz powiedziec ze tworcy gier nie wykorzystaja tego narzedzia wlasnie do takich celow? Przeciez clothing to tylko jedna z funkcji tego silnika, to jest ogolnie silnik fizyki.

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Ale już chyba po raz kilkunasty powtarzam, że ta informacja nie jest nigdzie przesyłana, z czym zresztą już się wcześniej zgodziłeś. Teraz znowu piszesz, że jednak jest. Kręcimy się w kółko.

Ktora informacja nie jest nigdzie przesylana? Ze gracz ma na sobie peleryne ktora pod wplywem zdarzenia jakim jest wybuch musi sie zachowac tak a nie inaczej? Oczywiscie ze jest przesylana tak samo jak w ogole informacja ze taka peleryne gracz posiada i ma zalozona. Wszystkie dane o graczu sa pobierane z servera na biezaco.Poza tym wiesz na pewno ze nie jest przesylana? Czy tylko przypuszczasz ze przy wykorzystaniu nowego silnika nie dochodza nowe informacje?

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Jeżeli w grze masz zaimplementowaną taką fizykę, to: 1. Z serwera dostajesz informację o tym że natrafiłeś podczas ruchu na obiekt o danych właściwościach. Tego typu informacja jest wysyłana w obu przypadkach, tylko, że w przypadku "z fizyką" obiekt zazwyczaj jest charakteryzowany przez większą ilość właściwości.

No popatrz a jednak, czyli wieksza iloscia danych.

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

2. Silnik fizyczny lokalnie wykonuje obliczenia. 3. Efektem tych obliczeń jest zmiana położenia obiektu(ów), o czym informacja jest wysyłana do serwera... ...Natomiast informacja o tym jakie fałdy widzisz na swojej pelerynie nie musi być wysyłana na serwer.

A jezeli patrzy na to 20 osob to informacja o tym musi byc wyslana do nich wszystkich, lacznie z ta jak faluje peleryna goscia ktory w sciane uderzyl. Na zasadzie, ten gracz ma na sobie taka a taka peleryne ktora pod wplywem uderzenia ma sie zachowac tak i tak. Oblicz jej zachowanie i wyswietl wynik.

Dnia 25.03.2010 o 13:54, Qamar napisał:

Wykaż, że jest to coś więcej niż efekt wizualny, bo ja nie dostrzegłem w podanej informacji niczego, co pozwalałoby przypuszczać, że tak jest.

W efekcie dochodzimy do prostej konkluzji ze ty wiesz lepiej co jest a co nie jest zawarte w silniku ktorego jeszcze nie udostepniono publicznie i nie wykorzystano w zadnej grze, czy to MMO czy to Single. Z takim punktem widzenia nie ma co dyskutowac wiec pozostaje mi przyznac ci ze masz racje, jest tak jak mowisz, jestes swietny, powinienes zostac etatowa wrozka, tak trzymaj. I na dodatek jestes kolejna osoba ktorej zadedykuje obrazek -> http://movementarian.com/wp-content/uploads/2008/01/arguing_on_the_internet.jpgHave Nice Day.

Usunięty
Usunięty
25/03/2010 13:54
Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Ty nadal nie dostrzegasz roznicy miedzy efektami np. swiatla a efektami fizyki, efekty fizyczne sa reakcja na pewne zdarzenia, jak np. wystapienie schodow w tym filmiku. Bez takich eventow w ogole nie wystapia. W odroznieniu od slonca ktore nie ma zadnego wplywu na otaczajace srodowisko a jedynie daje efekt wizualny.

Słońce i inne stałe źródła światła są stałymi elementami otoczenia dokładnie tak jak schody. Natomiast nie są jedynymi źródłami światła w takich grach. Innymi są efekty czarów, wybuchy, strzały z broni palnej. Wszystko sprowadza się do tego, że mamy tu komunikację w jedną stronę, która zresztą zachodzi tak czy tak, niezależnie od tego czy efekty korzystające z tych informacji są włączone na danym komputerze, czy też nawet w ogóle zaimplementowane w danej grze. Jak do tej pory nie podałeś przykładu żadnej nowej danej, która musiałaby być wysyłana z serwera, żeby takie efekty mogły być generowane. Ani też powodów, dla których wyniki takich obliczeń musiałyby być wysyłane z powrotem do serwera.

Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Mozna oczywiscie wlaczac lub wylaczac takie efekty i np. peleryna bedzie sie zachowywala u ciebie jak deska przenikajaca przez obiekty albo bedzie falowac zgodnie z jakims tam algorytmem. Ale w dalszym ciagu pomijajac czy to widzisz czy nie to informacje sa przesylane miedzy serverem a klientem i uruchamiane dopiero po akceptacji przez server.

W jakim celu?

Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Tak na marginesie w Batman Arkham Asylum grales? Bo jak byk jest tam ogluszenie peleryna. Ciekawe. Niby czemu wiec tworcy innych gier mieliby sie ograniczac do wzgledow czysto estetycznych?

Miałeś podane jakiekolwiek informacje, które pozwalałyby ci przypuszczać, że coś takiego zostanie zaimplementowane?

Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Wybuchy tak sa informacja stara, ale np. jak zachowa sie peleryna pod ich wplywem juz nie bo taka informacja moze pojawic sie dopiero wtedy gdy istnieje silnik ja obslugujacy.

Ale już chyba po raz kilkunasty powtarzam, że ta informacja nie jest nigdzie przesyłana, z czym zresztą już się wcześniej zgodziłeś. Teraz znowu piszesz, że jednak jest. Kręcimy się w kółko.

Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Jesli masz sciane na ktora biegniesz i sie zatrzymujesz to z servera dostajesz tylko informacje ze nie, dalej nie pojdziesz. Ale jezeli dodana zostanie fizyka w postaci odbicia sie od tej sciany to ilosc informacji wzrasta o wektor ruchu, predkosc, pomiar odleglosci itd... itd... , wreszcie sam fakt uderzenia i odbicia sie. To jest liczone lokalnie ale event handler jest na serverze i do niego lub od niego plynie informacja o tym co sie dzieje.

Jeżeli w grze masz zaimplementowaną taką fizykę, to:1. Z serwera dostajesz informację o tym że natrafiłeś podczas ruchu na obiekt o danych właściwościach. Tego typu informacja jest wysyłana w obu przypadkach, tylko, że w przypadku "z fizyką" obiekt zazwyczaj jest charakteryzowany przez większą ilość właściwości.2. Silnik fizyczny lokalnie wykonuje obliczenia.3. Efektem tych obliczeń jest zmiana położenia obiektu(ów), o czym informacja jest wysyłana do serwera. Taka informacja jest wysyłana w obu przypadkach, bo serwer musi cały czas na bieżąco wiedzieć gdzie znajdują się obiekty świata. Jedyną różnicą jest to że w drugim przypadku informacje te są wynikiem przeprowadzonych lokalnie obliczeń, ale dla serwera nie ma to żadnego znaczenia i w żaden sposób nie sprawia to, że są one większe. Współrzędne to współrzędne. Natomiast informacja o tym jakie fałdy widzisz na swojej pelerynie nie musi być wysyłana na serwer.

Dnia 25.03.2010 o 13:05, Terrorite napisał:

Tak? A mnie sie wydawalo ze pytales w jaki sposob nowy silnik fizyki moze wplynac na zwiekszenie lagow. Efekty graficzne nie maja tu nic do rzeczy, ty mowisz o wynikowych graficznych popierdolkach ale nie o samym dzialaniu silnika.

Wykaż, że jest to coś więcej niż efekt wizualny, bo ja nie dostrzegłem w podanej informacji niczego, co pozwalałoby przypuszczać, że tak jest.




Trwa Wczytywanie