Retrogram – Historia Valve, czwarty protokół
Pora już bardzo późna, jednak dzielnie przezwyciężając chorobę i własną słabość, Myszaty przygotował dla Was kolejną część opowieści o firmie Valve i grze Half-Life 2
"Wszystko stało się jasne w kwietniu 2004 roku, kiedy to Valve oficjalnie poinformowało o kolejnym przełożeniu daty premiery Half_Life 2. Tym razem gra miała trafić do sklepów we wrześniu 2004 roku, czyli dokładnie rok później, niż ogłoszono to na pamiętnych targach E3. Na forach dyskusyjnych znów zawrzało, pojawiały się kolejne posty z pytaniami, zarzutami i wątpliwościami. Oczekujący na premiere fani byli wściekli. Trudno się temu dziwić, gdyż na grę, która była ponoć „niemalże ukończona” musieli czekać kolejne pół roku. Teraz już nikt nie miał wątpliwości co do tego, że Valve ewidentnie przeceniło swoje możliwości ogłaszając pierwszą, wyjątkowo wczesną datę premiery. Studio tłumaczyło się problemami zwianymi z wykradzionym kodem sieciowym, potem chęcią dopieszczenia końcowego produktu, a dzień premiery oddalał się regularnie w kilkumiesięcznych odstępach."