Gameplay z pecetowej wersji gry Mafia II

Adam "Harpen" Berlik
2010/03/28 12:05

Podczas targów PAX East 2010 w Bostonie zaprezentowano w akcji grę Mafia 2 w wersji PC. Dlaczego zdecydowano się na pokaz tej konkretnej edycji?

Gameplay z pecetowej wersji gry Mafia II

Mafia II powstaje jednocześnie z myślą o konsolach Xbox 360, PlayStation oraz pecetach. To właśnie ostatnia w wymienionych edycji została przedstawiona na targach PAX East 2010 w Bostonie. Zaprezentowano widowiskowy fragment rozgrywki, w którym pokazano technologię nVidia PhysX odpowiedzialną za realistyczny model fizyczny. Mimo, iż dzieło studia 2K Czech na PC będzie generowało oprawę wizualną jedynie w DirectX 9.0c, wygląda ono naprawdę efektownie.

Przypomnijmy, że w ubiegły czwartek 2K Games, wydawca Mafii II wreszcie ujawnił jej (miejmy nadzieję) ostateczną, dzienną datę premiery. Kontynuacja jednej z najlepszych gier akcji w historii ujrzy światło dzienne w europejskich sklepach 27 sierpnia, a trzy dni wcześniej trafi do Ameryki Północnej. Niedawno ujawniono również, że Mafia II zapewni około 15 godzin rozgrywki. Nie wiadomo, czy w ten czas należy wliczyć bieganie po wirtualnym mieście za pięćdziesięcioma numerami Playboya.

GramTV przedstawia:

Komentarze
33
sirufok
Gramowicz
28/03/2010 21:58

Ładnie wygląda zaimplementowanie Physixa w M2, gra wtedy jest dużo przyjemniejsza dla oka pozostawiając efekt stłuczonego szkła czy części z rozwalonego budynku. Na szczęście mam GTS 250 na swoim pokładzie więc się nie martwię o zubożenie efektów w czasie rozgrywki.

Usunięty
Usunięty
28/03/2010 20:44
Dnia 28.03.2010 o 20:15, Lordpilot napisał:

Układ graficzny dość starego typu, ale nic straconego - pewnie fizykę zrzucą na Cella, co powinno wyjść znakomicie, jeśli tylko programiści się przyłożą. Zresztą w obu konsolach obliczenia z zakresu fizyki zrzuca się przeważnie na procka.

Zdziwię się, jeśli efekty zaprezentowane na filmie znajdą się w wersjach konsolowych (vide Mirror''s Edge, Batman, Dark Void...), tutaj nawet "potężny" Cell się nie przyda...

Dnia 28.03.2010 o 20:15, Lordpilot napisał:

BTW - jako czystą ciekawostkę podam że "PhysX" wykorzystano w Gears of War 2 (odpowiednia adnotacja pojawia się w creditsach), pomimo tego że w "klocku" siedzi GPU od ATI.

O niczym to nie świadczy, PhysX wykorzystywany jest również w przypadku choćby Trine, gry, która działa bezproblemowo również na kartach AMD/ATI... Można powiedzieć, że podstawowa implementacja tego modułu nie jest specjalnie sprzętożerna, ale obliczanie rzeczy bardziej zaawansowanych wymaga dedykowanej karty.

Lordpilot
Gramowicz
28/03/2010 20:15

> Sony kupiło prawa, ma odpowiednią kartę graficzną w konsoli. Nie wiem czemu miałaby (PS3)

Dnia 28.03.2010 o 16:08, Kaucz napisał:

w mafi 2 z tego nie skorzystać.

Układ graficzny dość starego typu, ale nic straconego - pewnie fizykę zrzucą na Cella, co powinno wyjść znakomicie, jeśli tylko programiści się przyłożą. Zresztą w obu konsolach obliczenia z zakresu fizyki zrzuca się przeważnie na procka.BTW - jako czystą ciekawostkę podam że "PhysX" wykorzystano w Gears of War 2 (odpowiednia adnotacja pojawia się w creditsach), pomimo tego że w "klocku" siedzi GPU od ATI.Dlaczego więc na PC gracze z kartami ATI będą poszkodowani ? Cóż... karty graficzne Ati pociągnęłyby to bez problemu, ale "zielone liście" poleciały w kierunku Take Two od Nvidii... Wszystko kwestią licencji...




Trwa Wczytywanie