Kucyk Wiedźmina pasuje do całokształtu

Patryk Purczyński
2010/03/31 14:33

Na łamach serwisu VG247 ukazał się wywiad z Tomaszem Gopem, twórcą Wiedźmina 2. Przedstawiciel studia CD Projekt RED udzielił cennych informacji na kilka kluczowych tematów.

Fani RPG zastanawiają się zapewne, jaki będzie Wiedźmin 2. Być może obraz gry nieco przybliżą słowa Tomasza Gopa z CD Projekt RED. Kucyk Wiedźmina pasuje do całokształtu

O silniku graficznym

Wiedźmin 2 bazuje na zupełnie nowym silniku, stworzonym przez CD Projekt RED. Nie jest to zatem zaktualizowana wersja silnika Aurora. Poprzednie ograniczenia związane były z rdzeniem RPG. Dialogi, przerywniki filmowe, interakcje między postaciami, oskryptowanie fabuły i tak dalej. Usunęliśmy mnóstwo tego typu ograniczeń. Niektóre z nich były oczywiste (niesławne przeszkody, których nie można było przeskoczyć), a niektóre bliższe tokowi produkcji. Wiele rzeczy projektantom przychodzi teraz łatwiej. Nie muszą prosić o pomoc programistów.

O fabule

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rozpoczyna się dokładnie w miejscu, w którym Foltest prosi Geralta o towarzyszenie. Geralt nie jest zbytnio zadowolony z tego, że nie może rozwinąć wątku zabójcy, ale z całą pewnością wróci do niego. To zresztą przewodni temat całej opowieści. Skala jest większa, ludzie silniejsi.

O pomyśle na kontynuację pierwszego Wiedźmina

Koncepcje pojawiały się już gdy tworzyliśmy pierwszą część. Jej zakończenie na to wskazuje. Decyzja nie opierała się na pytaniu: zrobić czy nie zrobić. Otwartą kwestią było to, jak zrobić. Trochę czasu zajęło nam stworzenie silnika. Zabraliśmy się za to, gdy wizja gry była wykrystalizowana.

O zawartości dodatkowej

Nic jeszcze nie zostało zapowiedziane, ale myślimy nad tym. Mamy mnóstwo pomysłów i nowych możliwości dzięki świeżej technologii. Najpierw chcemy się jednak upewnić, że dobrze wykonamy samą grę.

O platformach

GramTV przedstawia:

Planujemy wydać Wiedźmina 2 w pierwszym kwartale 2011 roku, a termin ten dotyczy wersji komputerowej. W kwestii innych platform nic dotąd oficjalnie nie ogłaszaliśmy. Niczego nie obiecywaliśmy. Niczego nie pokazywaliśmy. Wszystko trzymane jest w tajemnicy i planowane.

O kucyku Geralta

Ponownie zaprojektowaliśmy mnóstwo atrybutów Geralta. Ubranie, niektóre rodzaje broni itd. Kucyk jest jedną z rzeczy, która pasuje do całokształtu. To nie tak, że zrobiliśmy to celowo. A poza tym, walka z potworami przy spiętych włosach wydaje się mądrzejszym rozwiązaniem - to tak, gdybyście potrzebowali jakiegoś uzasadnienia związanego z rozgrywką.

O bliskich relacjach z kobietami

Geralt zawsze był swego rodzaju kobieciarzem. Możecie się więc spodziewać stosunków również i tym razem. Ważną rzeczą było dla nas ponowne zaprojektowanie i ponowne przemyślenie przedstawienia seksu, nagości i romansów w Wiedźminie 2. Skupiliśmy się na uchwyceniu bliższych związków z fabułą, zamiast uczynić z tego element kolekcjonerski. Tym razem możecie się spodziewać, że seks oznacza rzeczywiste zbliżenie dwóch osób.

O Powrocie Białego Wilka

Jego produkcja wciąż jest rozważana. Nie ma jednak szczególnych planów. Projekt jest zamrożony i czeka na swój moment. Mogę jedynie zadeklarować, że chętnie wrócilibyśmy do prac nad nim.

Tomasz Gop powstrzymał się od komentarza na temat produkcji wersji pecetowej i konsolowych. Nie chciał zdradzić, czy powstają one w tym samym zespole, czy każda z nich ma dedykowaną wyłącznie sobie ekipę. Nie potrafił także określić, czy Wiedźmin 2 będzie dystrybuowany drogą cyfrową.

Komentarze
76
Usunięty
Usunięty
02/04/2010 10:43

Mam przynajmniej nadzieję że można będzie wybrać czy chce się ten kucyk nosić czy woli się chodzić w rozpuszczonych włosach bo jeśli takiej opcji zmiany fryzury nie będzie i kucyk zostanie narzucony to będzie to cholernie chamskie posunięcie dla fanów książkowego Wiedźmina (w końcu tam Geralt zmieniał fryz kiedy chciał i częściej chodził jednak w rozpuszczonych włosach)

Usunięty
Usunięty
01/04/2010 10:26

Jeden z REDów pisał na oficjalnym forum, że ten screen jest z wersji z niedopracowanymi kolorami. W finalnej wersji Geralt będzie albinosem, czyli bezie miał białe włosy, bladą skórę, nie-fosforyzujące oczy.

Usunięty
Usunięty
01/04/2010 10:25

Ale przeciez w ksiazkach Geralt mial kucyka. A nie przepraszam, to byla klacz. :)




Trwa Wczytywanie