Fani RPG zastanawiają się zapewne, jaki będzie Wiedźmin 2. Być może obraz gry nieco przybliżą słowa Tomasza Gopa z CD Projekt RED.
O silniku graficznym
Wiedźmin 2 bazuje na zupełnie nowym silniku, stworzonym przez CD Projekt RED. Nie jest to zatem zaktualizowana wersja silnika Aurora. Poprzednie ograniczenia związane były z rdzeniem RPG. Dialogi, przerywniki filmowe, interakcje między postaciami, oskryptowanie fabuły i tak dalej. Usunęliśmy mnóstwo tego typu ograniczeń. Niektóre z nich były oczywiste (niesławne przeszkody, których nie można było przeskoczyć), a niektóre bliższe tokowi produkcji. Wiele rzeczy projektantom przychodzi teraz łatwiej. Nie muszą prosić o pomoc programistów.
O fabule
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rozpoczyna się dokładnie w miejscu, w którym Foltest prosi Geralta o towarzyszenie. Geralt nie jest zbytnio zadowolony z tego, że nie może rozwinąć wątku zabójcy, ale z całą pewnością wróci do niego. To zresztą przewodni temat całej opowieści. Skala jest większa, ludzie silniejsi.
O pomyśle na kontynuację pierwszego Wiedźmina
Koncepcje pojawiały się już gdy tworzyliśmy pierwszą część. Jej zakończenie na to wskazuje. Decyzja nie opierała się na pytaniu: zrobić czy nie zrobić. Otwartą kwestią było to, jak zrobić. Trochę czasu zajęło nam stworzenie silnika. Zabraliśmy się za to, gdy wizja gry była wykrystalizowana.
O zawartości dodatkowej
Nic jeszcze nie zostało zapowiedziane, ale myślimy nad tym. Mamy mnóstwo pomysłów i nowych możliwości dzięki świeżej technologii. Najpierw chcemy się jednak upewnić, że dobrze wykonamy samą grę.
O platformach
Planujemy wydać Wiedźmina 2 w pierwszym kwartale 2011 roku, a termin ten dotyczy wersji komputerowej. W kwestii innych platform nic dotąd oficjalnie nie ogłaszaliśmy. Niczego nie obiecywaliśmy. Niczego nie pokazywaliśmy. Wszystko trzymane jest w tajemnicy i planowane.
O kucyku Geralta
Ponownie zaprojektowaliśmy mnóstwo atrybutów Geralta. Ubranie, niektóre rodzaje broni itd. Kucyk jest jedną z rzeczy, która pasuje do całokształtu. To nie tak, że zrobiliśmy to celowo. A poza tym, walka z potworami przy spiętych włosach wydaje się mądrzejszym rozwiązaniem - to tak, gdybyście potrzebowali jakiegoś uzasadnienia związanego z rozgrywką.
O bliskich relacjach z kobietami
Geralt zawsze był swego rodzaju kobieciarzem. Możecie się więc spodziewać stosunków również i tym razem. Ważną rzeczą było dla nas ponowne zaprojektowanie i ponowne przemyślenie przedstawienia seksu, nagości i romansów w Wiedźminie 2. Skupiliśmy się na uchwyceniu bliższych związków z fabułą, zamiast uczynić z tego element kolekcjonerski. Tym razem możecie się spodziewać, że seks oznacza rzeczywiste zbliżenie dwóch osób.
O Powrocie Białego Wilka
Jego produkcja wciąż jest rozważana. Nie ma jednak szczególnych planów. Projekt jest zamrożony i czeka na swój moment. Mogę jedynie zadeklarować, że chętnie wrócilibyśmy do prac nad nim.
Tomasz Gop powstrzymał się od komentarza na temat produkcji wersji pecetowej i konsolowych. Nie chciał zdradzić, czy powstają one w tym samym zespole, czy każda z nich ma dedykowaną wyłącznie sobie ekipę. Nie potrafił także określić, czy Wiedźmin 2 będzie dystrybuowany drogą cyfrową.