Machinarium, jedna z ciekawszych gier, które pojawiły się ostatnio na pececie, najprawdopodobniej nie zagości na Xboksie 360. Twórcy prowadzili rozmowy z Microsoftem, by ten wydał grę na Xbox Live, jednak firma ostatecznie się nie zgodziła. Czemu?
Machinarium, jedna z ciekawszych gier, które pojawiły się ostatnio na pececie, najprawdopodobniej nie zagości na Xboksie 360. Twórcy prowadzili rozmowy z Microsoftem, by ten wydał grę na Xbox Live, jednak firma ostatecznie się nie zgodziła. Czemu?
Jakub Dvorksy z Amanita Design wyjaśnia to tak: Microsoft odmówił wydania Machinarium na Xbox Live po pół roku rozmów z nami. Nasza gra im się podoba, wiedzą, że odniosłaby spory sukces, ale po prostu nie chcą wspierać tytułów, które nie są dla nich na wyłączność. A my wypuściliśmy Machinarium również na Maci i Linuxy. Rozmawiamy jeszcze z jednym dużym wydawcą, by Machinarium pojawiło się XBLA, ale byłoby to absurdalne, ponieważ wiązałoby się ze zdecydowanie mniejszymi zyskami.
Cóż, kto bogatemu zabroni. Mimo wszystko szkoda, bo twórcy z Amanita Design na pewno wiele by zyskali, gdyby ich produkt trafił na Xboksa 360. No a konsolowcy mieliby okazję sprawdzić tę nietypową produkcję. O tym, że warto się nią zainteresować, możecie dowiedzieć się czytając naszą recenzję.