"Nie staramy się pobić CoD-a. Podążamy własną ścieżką" - stwierdził w wywiadzie dla PlayStation: The Official Magazine Stuart Black, twórca Bodycounta. Konsolowa strzelanina stawia przede wszystkim na destrukcję otoczenia oraz wszechobecny grad i świst kul.
"Mamy nasze własne zalety, własne rzeczy, które, jak sądzimy, dostarczą graczom wiele zabawy. Nie martwimy się o to, co robią inni" - dodał Black na łamach wspomnianego czasopisma. Na razie nie znamy bliższych szczegółów na temat rozgrywki. Twórcy ujawnili jedynie, że środowisko gry ma się nieustannie zmieniać, a sztuczna inteligencja zostanie zorientowana na skuteczne unicestwianie zasłon, za którymi chowają się postacie. Bodycount oparty jest na silniku EGO Engine.Produkcja Codemasters powinna być dostępna na początku przyszłego roku. Tworzona jest z myślą o PS3 i Xboksie 360.