"Nie staramy się pobić CoD-a. Podążamy własną ścieżką" - stwierdził w wywiadzie dla PlayStation: The Official Magazine Stuart Black, twórca Bodycounta. Konsolowa strzelanina stawia przede wszystkim na destrukcję otoczenia oraz wszechobecny grad i świst kul.

"Mamy nasze własne zalety, własne rzeczy, które, jak sądzimy, dostarczą graczom wiele zabawy. Nie martwimy się o to, co robią inni" - dodał Black na łamach wspomnianego czasopisma. Na razie nie znamy bliższych szczegółów na temat rozgrywki. Twórcy ujawnili jedynie, że środowisko gry ma się nieustannie zmieniać, a sztuczna inteligencja zostanie zorientowana na skuteczne unicestwianie zasłon, za którymi chowają się postacie. Bodycount oparty jest na silniku EGO Engine.
Produkcja Codemasters powinna być dostępna na początku przyszłego roku. Tworzona jest z myślą o PS3 i Xboksie 360.