Słynąca z przywiązania do rynku gier komputerowych firma Paradox Interactive jest zadowolona z ubiegłorocznych wyników. "Z perspektywy liczby egzemplarzy, nigdy nie sprzedaliśmy na PC więcej, niż w zeszłym roku" - powiedział w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry dyrektor wykonawczy szwedzkiej firmy, Fredrik Wester.
Jego zdaniem nie jest to wyłącznie efekt lepszej niż kiedykolwiek koniunktury. Paradox Interactive mocno postawiło bowiem na dystrybucję cyfrową. To ten kanał zapewnił 40% ogólnego przychodu. Co więcej, Wester przepowiada, że kolejne 12 miesięcy przyniesie przewagę nowego rodzaju sprzedaży nad tym tradycyjnym.Uważa również, że sukces dystrybucji cyfrowej nie wziął się sam z siebie. "Wielu piratów staje się użytkownikami płacącymi" - twierdzi. To właśnie takie platformy, jak Steam, Impulse czy GamersGate sprawiły, że właściciele nielegalnych kopii postawili z czasem na oryginały. "Jest lepsza dostępność, łatwiej się ściąga, istnieją serwisy dla legalnych konsumentów - to doprowadziło do zmniejszenia się skali piractwa" - konkluduje dyrektor wykonawczy szwedzkiej ekipy.