Co więcej, prace są już na bardzo zaawansowanym etapie, Softkinetic dysponuje bowiem własną kamerą 3D, a w chwili obecnej trwa dopracowywanie odpowiedniego softu. Nie powinno to dziwić, gdyż firmie udało się na początku roku "podkupić" z Microsoft jedną z najważniejszych osób stojących za projektem Natal - producenta wykonawczego Mike'a Nicholsa.
W bardzo obszernym wywiadzie, jaki redakcja portalu New York Post przeprowadziła z Nicholsem i jego szefem, właścicielem Softkinetic Michelem Tombroffem, najważniejszym punktem jest informacja, że celem firmy jest stworzenie systemu multiplatformowego. Nie będzie więc mowy o wyłączności dla jednego typu konsoli, czy innego urządzenia multimedialnego. System ma działać zarówno na konsolach, jak i pecetach, komputerach z jabłuszkiem, podczas multimedialnych prezentacji szkoleniowych, czy nawet rehabilitacji niepełnosprawnych.
Jego sercem jest specjalna kamera 3D nazwana Opticam, która emituje "oświetlającą" scenę podczerwień, a następnie - z dokładnością do piksela - odczytuje każdą zmianę, czyli ruch. System ten pozwala na niezwykle precyzyjne odczytywanie wszelakich zmian w otoczeniu niezależnie od oświetlenia. Kamerę wyposażono także w czujniki RGB pozwalające na dokładniejsze oddanie głębi i kolorów oraz mikrofon, który może być pomocny podczas telekonferencji, czy też do komunikacji w grach.
Obydwaj panowie rozpływają się oczywiście nad wszelakimi korzyściami płynącymi z tego typu rozwiązań i nieskończonymi wręcz możliwościami wykorzystania tej technologii w codziennym życiu. Osoby dobrze znające język angielski mogą zapoznać się z całym wywiadem oczywiście na stronie
New York Post. Nam pozostaje tylko trzymać kciuki, liczyć na szybką premierę systemu, liczne gry wykorzystujące jego możliwości i... przystępną cenę.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!