Trzeci rok z rzędu Google znalazło się na pierwszym miejscu w rankingu BrandZ Top100, prezentującym sto najcenniejszych marek na świecie. Co ciekawe, jako jedyna jest warta ponad sto miliardów dolarów. Drugi IBM został wyceniony na "zaledwie" 86,4 miliarda.
Trzecią pozycję okupuję Apple, które zanotowało największy (biorąc pod uwagę marki z pierwszej dziesiątki), bo aż 32-procentowy, skok w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem. Kwartet marek z branży technologicznej zamyka Microsoft. Gigant z Redmond utrzymał swoją wartość z zeszłego roku.
Łącznie setka najbardziej wartościowych marek na świecie jest warta, bagatela, ponad 2 tryliony dolarów. To o 40% więcej, niż pięć lat temu. W oficjalnym komunikacie prasowym firma Millward Brown Optimor (czyli autorzy zestawienia) podaje, że jest to dowód na odporność na recesję.
"W przeszłości wiele firm szybko decydowało się na obcięcie kosztów marketingu, gdy ekonomia wykazywała tendencje zniżkowe" - mówi Joanna Seddon, dyrektor wykonawcza Millward Brown Optimor. "W trakcie recesji pojawił się jednak nowy trend. Wiele firm zdało sobie sprawę z tego, jak ważne jest utrzymywanie, a nawet zwiększanie budżetów na wspieranie marki" - dodaje.
Setka najcenniejszych marek na świecie według najnowszego rankingu dostępna jest pod tym adresem. Obok nazwy marki pokazana jest jej wartość, a następnie zmiany (w procentach) względem poprzedniego roku.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!