Koniec mikrotransakcji w MMO działających w Chinach

Grzegorz Bonter
2010/06/24 13:04
0
0

Nadchodzą ciężkie czasy dla operatorów MMO w Chińskiej Republice Ludowej. Tamtejszy rzad zaostrza regulacje dotyczące mikrotransakcji.

Chiny nie patyczkują się, gdy chodzi o dobro ich obywateli. Rosnące uzależnienie tamtejszego społeczeństwa od gier MMO zmusiło tamtejszy rząd do wprowadzenia nowych regulacji na tę formę rozrywki. Koniec mikrotransakcji w MMO działających w Chinach

Już od 1 sierpnia, operatorzy MMO, którzy chcą działać na terenie Chin, nie będą mogli oferować możliwości mikrotransakcji z użyciem prawdziwej gotówki. Jedynym dozwolonym środkiem płatniczym będą zatem wirtualne złoto, platyny czy inne srebniki. Co więcej, wirtualne przedmioty będą mogli kupować (od producentów gry) tylko osoby pełnoletnie. Osoby w wieku poniżej 18 lat będą zatem zdane jedynie na handel wymienny.

Nie wydaje mi się, aby taki krok miał jakikolwiek sens. Przedmioty w grach opartych na mikrotransakcjach dają przewagę. Jeżeli producenci MMO nie przestawią się na abonament, to młodzi ludzie i tak będą starali się dostać przedmioty, na których im zależy, na przykład poprzez aukcje internetowe. To może tylko spowodować rozkwit "czarnego rynku" i nie wydaje mi się, aby zbytnio wpłynęło na zmniejszenie stopnia uzależnienia od gier młodych Chińczyków. Jedynie pozwoli zarobić cwaniakom z dowodem.

GramTV przedstawia:

Z kolei jeżeli dojdzie do masowego przechodzenia na okresowy abonament, to najzwyklej w świecie MMO utracą sporą część graczy. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasową stanowczość Chin w podejmowaniu tego typu decyzji, operatorzy z ChRL będą musieli przygotować się na naprawdę poważne zmiany.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!