Po fazie zamkniętej i późniejszej fazie otwartej, nadszedł czas na zupełnie wolne beta-testy. Od 15 do 19 lipca na platformie Steam można będzie grać w R.U.S.E. w trybie multiplayer. Zarazem gra doczekała się szeregu zmian i poprawek.
Na początku lipca Harpen sygnalizował, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnych beta-testów. Trafił w dziesiątkę. 15 lipca rozpoczyna się przedłużony weekend z otwartą betą R.U.S.E na Steam. Twórcy zapewniają, że wrażenia z zabawy będą zupełnie inne, bo do aktualnych beta-testów użyta zostanie wersja R.U.S.E. powstała na bazie uwag użytkowników z dwóch wcześniejszych faz. Cóż, to dobra wiadomość, bo mimo, iż gra rokuje nadzieje, to sporo było do naprawienia. Osoby zainteresowane szczegółami zapraszam do lektury naszych wrażeń z beta-testów.
Ten materiał filmowy ma w sumie niemal 20 minut i pewnie nie wszyscy zdecydują się przejrzeć go w całości (upał nie wspomaga cierpliwości). Postanowiłem więc wypunktować najważniejsze zmiany, zasygnalizowane przez przedstawicieli ekipy tworzącej R.U.S.E.:
GramTV przedstawia:
pojawi się możliwość wyboru, czy wolimy zatwierdzać rozkazy za pomocą prawego czy lewego przycisku myszy
lista jednostek objętych polem wyboru wyświetlana jest teraz pośrodku ekranu, nie z boku
za pomocą klawisza Shift można dodać kolejne jednostki do wybranej grupy
przyspieszono i usprawniono pokonywanie przepraw rzecznych
wybrana grupa atakując cel będzie teraz wyrównywała prędkość, by dotrzeć razem do wroga
zmieniono układ linii frontowej grupy - jest teraz bardziej zagęszczona, a nie rozciągnięta po horyzont
jednostki niezdolne do ataku na wybrany cel, mimo wszystko podążą wraz z grupą, by być w pogotowiu
drastycznie skrócono czas, potrzebny by oddziały "rozpakowane" ponownie były gotowe do przemieszczania się
spore zmiany dotyczą lotnictwa, ale te już były wcześniej sygnalizowane, chociażby na profilu R.U.S.E. na FB, czy na forum gry
przez cały czas trwania rozgrywki będziemy mogli sprawdzić, jaki ping mają wszyscy gracze bawiący się z nami
w wypadku, gdy pojawi się poważny lag, system zanalizuje problem i znajdzie winnego, który zostanie "wykopany" z rozgrywki
listę dostępnych gier można teraz sortować na wiele sposobów.
Twórcy wypowiedzieli się też obszernie w temacie balansu rozgrywki. Na prostych przykładach wykazali, iż większość zasygnalizowanych problemów wynika z... niewłaściwego podejścia graczy. Każdą taktykę można skontrować, pozorna przewaga przeciwnika z mnóstwem artylerii zostaje zanegowana za pomocą dwóch podstępów i uderzenia lotnictwa. Podobnie ma się sprawa ze spadochroniarzami czy taktyką spamowania budynkami. Wystarczy dostosować się i uderzyć w słaby punkt.
Gra R.U.S.E. ukaże się na PC (z kontrowersyjnym systemem zabezpieczeń) oraz Xboksa 360 i PlayStation 3. Gra jest dostępna w ofercie pre-order w sklepie gram.pl:
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!