Mafia II - premiera w Ameryce Północnej

Adam "Harpen" Berlik
2010/08/24 08:46
0
0

Zapowiedziana przed trzema laty Mafia II po kilku opóźnieniach, w końcu trafia do sklepów. Czy produkcja studia 2K Czech okaże się godną kontynuacją wyśmienitego pierwowzoru? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w pierwszych recenzjach.

Mafia II - premiera w Ameryce Północnej

Powstanie drugiej odsłony Mafii było wątpliwe. Twórcy, wówczas pod szyldem Illusion Softworks, tak fenomenalnie skonstruowali scenariusz, by jednoznacznie wyjaśnić wszystkie wątki. Jako że gra spotkała się z nad wyraz ciepłym przyjęciem wśród graczy i recenzentów oraz przez wielu została okrzyknięta jedną z najlepszych produkcji wszech czasów, ostatecznie wysłuchano próśb fanów Mafii i postanowiono stworzyć jej drugą część, lecz nie kontynuację. Bo w istocie pierwszą Mafię z drugą łączy jedynie nazwa, gangsterskie klimaty i fakt, że za stworzenie obu produkcji odpowiada to samo studio w tym samym składzie.

Dlatego też na potrzeby Mafii II przygotowano zupełnie nowe miasto (10 mil kwadratowych), nową fabułę (700 stron scenariusza) z nowymi bohaterami, jak również zmieniono okres, w którym rozgrywają się wydarzenia. Głównym bohaterem jest Vito Scaletta, który po skończeniu służby wojskowej w 1946 roku powraca do Empire Bay, czyli wirtualnego miasta, większego od Lost Heaven z Mafii. Wspólnie ze swoim przyjacielem, Joe Barbaro, mają zamiar wzbogacić się, dlatego też wspinają się po szczeblach mafijnej kariery. Naturalnie rozgrywka opiera się na wykonywaniu zleconych zadań, które w zdecydowanej większości wymagają skorzystania z rozmaitych rodzajów broni.

Mafia II bazuje na autorskiej technologii, Illusion Engine, która swoje maksymalne możliwość pokazuje wyłącznie na PC, gdzie można aktywować takie bajery, jak PhysX, APEX czy 3D Vision. Zatem, aby móc w pełni cieszyć się wszystkimi wodotryskami graficznymi, należy posiadać komputer z tzw. wyższej półki (wymagania sprzętowe). Mafia II powstała również z myślą o Xboksie 360 i PlayStation 3. Co ważne, posiadacze ostatniej z wymienionych platform poczują się zawiedzeni, ponieważ gra na konsoli Sony prezentuje się zdecydowanie najgorzej. Dlaczego? Sprawę postanowiła wyjaśnić firma 2K Czech. Warto dodać, że w Mafii II znajdziemy ponad 120 licencjonowanych utworów.

Od pewnego czasu nieśmiało zaczęły spływać pierwsze recenzje Mafii II, jednakże już wczoraj w godzinach popołudniowych internet zalały opinie zachodnich dziennikarzy na temat dzieła studia 2K Czech. Gracze, którzy oczekiwali zachwytów i not na poziomie ponad 90 procent (chociaż zdarzają się wyjątki – Play), poczują się zawiedzeni. Owszem, recenzenci zachwalają Mafię II, lecz uważają, że jest to jedynie wyższa klasa średnia, a nie produkcja, którą można okrzyknąć wyśmienitą. My już mieliśmy okazję zapoznać się z pełną wersją i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, jeszcze dziś opublikujemy naszą recenzję. Jak wynika z informacji opublikowanych przez serwis GameRankings, Mafia II na PC może pochwalić się średnią 82,50 procent (na podstawie 6 recenzji), na Xboksa 360 – 80,56 procent (9) i na PlayStation 3 – 78,75 procent (4).

W oczekiwaniu na europejską, a zarazem polską premierę, warto, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, pobrać wersję demo Mafii II, która jest dostępna na Steamie (po polsku), a także usługach PlayStation Network (po polsku, jak donoszą nasi serdeczni Gramowicze) i Xbox Live Marketplace (po angielsku). O ile demo zostało spolszczone na PC i PS3, o tyle pełna wersja będzie dostępna z polskimi napisami także na konsoli Xbox 360. Mafia II pojawi się na naszym rynku w piątek, 27 sierpnia.

GramTV przedstawia:

Mafia II jest dostępna w przedsprzedaży w sklepie gram.pl:

  • Zamów grę Mafia II na Xboksa 360
  • Zamów grę Mafia II na PlayStation 3
  • Zamów grę Mafia II na PC

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!