Peter Molyneux mówi o swoich inspiracjach

Michał Ostasz
2010/11/13 10:48
5
0

Na łamach serwisu Eurogamer Peter Molyneux, ojciec serii Fable wypowiedział się na temat gier, które go inspirowały. Jak myślicie, o jakich tytułach wspomniał on dziennikarzom?

Peter Molyneux mówi o swoich inspiracjach

Okazuje się, że największy wpływ na Petera wywarło... niezapomniane ICO. Przeczytajcie dlaczego.

Kiedy sięgniecie po tę produkcję przekonacie się, że na ekranie nie było żadnych ikon czy wskaźników. Historia była opowiedziana w zdumiewający sposób - bez użycia żadnego języka, bardzo symbolicznie, a miejsce, gdzie toczyła się akcja gry było niezwykle urokliwe i zarazem mistyczne. Ponadto rozgrywka, której trzonem było opiekowanie się młodą dziewczyną była wspaniała.

ICO łamało wszelkie schematy tworzenia gier. Na początku wydaje nam się, że nie będziemy musieli z nikim walczyć. Przeciwnicy pojawiają się dopiero po jakimś czasie. Tajemnica jest nieodłącznym elementem tego tytułu. To było dzieło geniuszy i wciąż nim pozostaje.

GramTV przedstawia:

Na sam koniec Molynex dodał:

Gdybym stworzył coś takiego jak ICO to umarłbym jako szczęśliwy człowiek.

Komentarze
5
Lone_Wolf
Gramowicz
13/11/2010 22:14

To tłumaczy dlaczego w Fable 3 można kogoś za łapkę wziąć i prowadzać. W Ico był to integralny element ( ta przeklęta księżniczka nie potrafiła minuty ustać bez bycia molestowaną przez jakieś cieniostwory )

Usunięty
Usunięty
13/11/2010 16:00

Cholera, Piotruś, wiesz co mówisz. Zostaw tego Fable i wróć do swej dawnej formy.

Usunięty
Usunięty
13/11/2010 16:00

Peter jest faktycznie wielkim wizjonerem, szkoda tylko że jego wizja grania odbiega coraz bardziej od wizji samych graczy. To jego podniecanie się Kinectem, niespełniane obietnice z Fable itp. Teraz jest on raczej przede wszystkim PR-owcem Micorsoftu. Był Populous, Dungeon Keeper, Black&Withe i tym tytule się Peter już wypalił i jak dla mnie nie ma pomysłu na stworzenie faktycznie czegoś wielkiego, stąd podziw dla ICO.




Trwa Wczytywanie