Co jest najważniejsze w horrorach? Klimat. Co znakomicie buduje klimat? Odpowiednia muzyka i udźwiękowienie. Za te elementy w grze Dead Space 2 odpowiedzialny będzie człowiek, który na swojej profesji zna się jak mało kto. Firmie Electronic Arts do współpracy przy tym projekcie udało się nakłonić Jasona Gravesa, który dał się poznać już w pierwszej części survivalowej produkcji Visceral Games.
- Ścieżka zawiera bogatą paletę dźwięków. Są większe i mocniej budzące strach kawałki, ale także cichsze i bardziej osobiste utwory, by zapewnić odpowiedni balans - mówi Graves. - Praca z Jasonem przy drugiej części to dla nas wielka przyjemność. Różnorodność jego kompozycji jest imponująca, a jego przywiązanie do detali nie przestaje mnie zdumiewać. Jego kreatywność, energia i niepowtarzalna wizja muzyki są kluczowymi elementami do zbudowania odpowiedniej atmosfery w Dead Space 2 - zaznacza dyrektor dźwiękowy Andrew Boyd.Jason Graves po skomponowaniu muzyki do pierwszej części Dead Space'a został nagrodzony przez organizację BAFTA dwiema statuetkami: za autorski soundtrack i użycie dźwięku. Sama gra została zaś przez niektórych okrzyknięta najstraszniejszą produkcją w historii. Wiemy zatem, czego można spodziewać się po drugiej części.