Twórcy Bioshock: Infinite dbają o wszystkich

Patryk Purczyński
2010/11/22 10:33
5
0

Dla twórców Bioshock: Infinite wszystkie platformy są tak samo ważne, a gra powstaje jednocześnie na PC, PS3 i X360. Programiści korzystają z otrzymanych narzędzi, jak i takich, które sami stworzyli.

- Wewnątrz naszego studia prowadzimy jednocześnie produkcję wersji na PS3, Xboksa 360 i PC - zapewnia Chris Kline z Irrational Games. Właściciele jakiejkolwiek platformy spośród wymienionych nie powinni zatem troskać się o ewentualne opóźnienia względem pozostałych wydań Bioshock: Infinite. Najwyraźniej nie ma również powodów do zmartwień w kwestii jakości. Twórcy Bioshock: Infinite dbają o wszystkich

- Wszyscy zdajemy sobie sprawę z mocy PS3, ale każda konsola ma swoje mocne strony, każda rzuca nam pewne wyzwania. Porównując do wersji PC, tworzenie na Xboksie 360 również do łatwych nie należy. Zamiast określać główną platformę i portować z niej zawartość na pozostałe, dla każdej z nich tak zmieniliśmy silnik, by (dla programistów) wszystkie wersje były podobne do tej z PS3 - tłumaczy Klein.

Zaznacza, że tworzenie kodu tym sposobem i tak jest trudne, lecz ma jedną podstawową zaletę: można w ten sposób osiągnąć optimum wydajności dla PS3 i zapewnić większą szybkość działania na pozostałych platformach. Zdradza również, że wszyscy programiści korzystają z narzędzi developerskich do Xboksa 360 i PS3, ale także takich, które sami stworzyli. Te ostatnie pozwalają szybko sprawdzić, czy poszczególne poziomy mieszczą się w określonej puli pamięci podręcznej na wszystkich platformach.

GramTV przedstawia:

- Mam nadzieję, że to daje Wam pewność w kwestii tego, jak poważnie podchodzimy do stworzenia świetnej gry na PS3 - konkluduje Klein. Przypomnijmy, że dla Bioshocka od Irrational Games to pierwsza przygoda z konsolą Sony. Studio brało co prawda udział w pracach nad pierwszą częścią na PS3, ale w znacznej mierze było wspomagane przez ekipy 2K Marin, 2K Australia i Digital Extremes.

Komentarze
5
kotlecik5
Gramowicz
24/11/2010 18:49

Nie wiem czemu, ale nigdy nie wierzę oficjalnym wydawcom i o tym jaj piszą "zrobiliśmy to by było jak najlepiej dla Was, dlatego zrozumcie jak poważnie do tego podchodzimy", bym uwierzył, gdyby gra była darmowa i nie robili tego za pieniądze (jak np. ludzie, którzy robią mody do gry za darmo). Ale trzymam ich za słowo i powiedzmy, że im wierzę jak narazie :P

sirufok
Gramowicz
22/11/2010 12:46

Mam nadzieję, że Infinite będzie lepszy od poprzednika. Zmiana otoczenia na pewno wyjdzie tej grze na lepsze, bo trzeciej z rzędu przygody w podwodnym mieście już bym chyba nie zniósł...

Usunięty
Usunięty
22/11/2010 12:03

Jak dla mnie super-grafa w tej grze to rzecz marginalna (i tak korzysta z wyświechtanego UE 3.0)- najważniejsze, by schizowy klimat poprzednich Bioshocków został zachowany pomimo totalnej zmiany świata gry. Ale przecież to Irrational Games- nie wierzę by coś mogło pójść nie tak :)




Trwa Wczytywanie