Pamiętacie wirusową akcję marketingową, która wystartowała w okolicach ogłoszenia pierwszej garści konkretów na temat gry Crysis 2? Polegała ona na stworzeniu strony sieciowej dla fikcyjnej firmy ze świata gry - Crynet Systems. Ta forma reklamy została ciepło przyjęta, więc nic dziwnego, iż ktoś w Eidos (lub w Square Enix - nie udało mi się zdobyć tej informacji) zdecydował się zastosować analogiczny chwyt do rozreklamowania Deus Ex: Human Revoluion.
Tym razem mamy stronę Sarif Industries, firmy zajmującej się - pokrótce - cyborgizacją. Znajdziemy tam pełne dossier korporacji, włącznie z wizją jej założyciela, Davida Sarifa - idealisty, filantropa, założyciela i CEO Sarif Industries. Dla chętnych są nawet oferty pracy w firmie...
Najciekawsze elementy to prezentacje technologii, które wdraża owa korporacja. Znajdziemy tam cybernetyczne protezy nóg i rąk, samych dłoni, a nawet oczu i... implanty dla mózgu. Poszczególne "produkty" można nawet propagować wśród znajomych poprzez swoje konto na Facebooku! Na stronie jest też ukryta mini-gierka, polegająca na włamywaniu się do bazy danych Sarif Industries. Gdy już sobie poradzimy z zabezpieczeniami, uzyskujemy tajne pliki, zawierające bojowe cyborgizacje produkowane przez korporację. To tak pokrótce. Najlepiej przekonajcie się o tym na własne oczy, wchodząc na stronę Sarif Industries. Przypomnę też, że osadzenie projektu w rzeczywistości niemal identycznej z naszą nie jest przypadkiem, bo Deus Ex: Human Revolution będzie prequelem oryginalnej gry sprzed dekady. Zapraszam do przeczytania zapowiedzi autorstwa Myszastego, aczkolwiek uprzedzam, iż powstała ona niemal 2 lata temu.