Kampania dla pojedynczego gracza w Dead Space 2 będzie dłuższa od tej z pierwszej części - zapewniają twórcy. Jak tłumaczy Ian Milham, dyrektor artystyczny w studiu Visceral Games, uda się to osiągnąć dzięki znacznie większej liczbie rozdziałów, które jednak będą mniej rozbudowane w porównaniu do pierwowzoru.
Intrygująco brzmią doniesienia o braku ekranów ładowania kolejnych poziomów. Zamiast tego gracze otrzymają ciągłą, spójną i nieprzerwaną rozgrywkę. Ciekawe, jak będzie to wyglądało w praktyce (zwłaszcza od strony technicznej). Będzie się można o tym przekonać 28 stycznia, kiedy Dead Space 2 zjawi się na półkach sklepowych, a po części już 21 grudnia - tego dnia zadebiutuje bowiem demo (na X360 i PS3).Struktura misji w Dead Space 2 będzie nieco inna, niż w pierwszej części. Twórcy rezygnują ponadto z funkcji doładowywania poziomów, a na deser prezentują nowy materiał filmowy, Sprawl Trailer.