"Wiele ścieżek, wiele rozwiązań" w Deus Ex: Human Revolution

Michał Ostasz
2011/01/08 18:29

Właśnie otrzymaliśmy kolejne zapewnienie, że trzeci Deus Ex nie stanie się bezmyślną strzelanką. Twórcy gry zapowiadają, że do wyboru zawsze będziemy mieli kilka ścieżek.

Steven Ciciola, projektant poziomów w studiu Eidos Montreal, w wywiadzie dla amerykańskiego bloga PlayStation wypowiedział się na temat trudności, na które natrafił zespół tworzący grę Deus Ex: Human Revolution oraz podzielił się kilkoma ciekawostkami na temat samej mechaniki rozgrywki.

Każdą przeszkodę w naszej grze da się pokonać na co najmniej kilka różnych sposobów - niektóre metody będą bardziej oczywiste, inne mniej. To przypomina założenia rozgrywki pierwszego Deus Ex, który nagradzał gracza za nietuzinkowe rozwiązania.

Na targach gamescom pokazaliśmy poziom z posterunkiem policyjnym i aż cztery na jakie można było go ukończyć (walka, hackowanie, skradanie się, oddziaływanie na inne postacie). Oczywiście możliwych rozwiązań jest znacznie więcej niż cztery. Jest ich tyle, że najprawdopodobniej nie byłbym w stanie wymienić ich wszystkich. Myślę, że są nawet takie metody, których my sami nie przewidzieliśmy.

Ciciola mówi również o tym jak projektowanie takich poziomów wyglądało z jego perspektywy:

GramTV przedstawia:

Na pierwszy rzut oka wydaje się to być koszmarem dla projektanta poziomów, ale skończyło się na tym, że opracowaliśmy wiele stylów rozgrywki. Zapewniliśmy graczom narzędzia - to od nich zależy jak będzie wyglądać eksploracja i rozwiązywanie poszczególnych zadań.

Mamy nadzieję, że spróbujecie ukończyć naszą produkcję kilka razy używając różnych technik, próbując nowych sztuczek. Spróbujcie wykorzystać wszystko, co dla was przygotowaliśmy.

Brzmi przekonująco. Trzeba przyznać, że z każdą kolejną zapowiedzią Deus Ex: Human Revolution prezentuje się coraz ciekawiej. Przypomnijmy, że premiera gry będzie miała miejsce już w marcu tego roku. Produkt ten ukaże się na PC, PlayStation 3 i Xboksie 360. Czekamy!

Komentarze
31
Usunięty
Usunięty
09/01/2011 07:35

Boże czy ja zawsze muszę wszystko pokazywać palcem?Sinirio używanie głowy nie boli, na drugi raz dobrze poszukaj. http://deusex.pl/news.php?readmore=770#Tu jest informacja o wydaniach w Polsce - oficjalna strona Deus Ex w Polsce. http://sklep.cenega.pl/index.php?action=products&q=Deus+Ex+Human+Revolution&x=0&y=0A tu masz jeszcze dodatkowo stronę sklepu wydawcy - u Nas dystrybucją zajmie się Cenega.Jak sam widzisz dowodów na brak Augmented Edition w wersji PC jest co najmniej kilka.

Usunięty
Usunięty
09/01/2011 02:46

Jak dla mnie Vojtas ma sporo racji. To co proponujesz idealnie nadaje się do rzucania "jakie to gry są teraz płytkie", ale jakby naprawdę to wprowadzić to byłaby kaszanka nie gra. Już pomijając to co zarzuca Vojtas.Ograniczenia czasowe złe? Ok czyli pierwszy Fallout już na twojej liście zapewne jest skreślony (określona liczba dni na ukończenie zadania głównego), podobnie jest z Mount&Blade (questy czasowe, praktycznie wszystkie mają limity), a są to gry które najczęściej przytacza się w dyskusjach o nielinowych grach.No i co znaczy "robić co chcę"? Jak dla mnie to znaczy bardzo dużo, to znaczy że grając w Wiedźmina mógłbym pójść łowić ryby zamiast ratować Świat. Muszę Cię rozczarować, ale moim zdaniem w taką grę to i przez najbliższe 100 lat nie zagrasz, a może i nigdy taka nie powstanie.Twórcy gry nie mogą się rozdrabniać na miliardy drobnych szczególików i zastanawiać się, co by było gdyby gracz postanowił zamiast lądowania w Normandii w CoH zaatakować Hamburg, czy jakąś dziką plażę na Pomorzu Zachodnim. Przez takie coś gra by nigdy nie powstała.Nie łudź się więc, że Human Revolution będzie taką grą (na szczęście...), zwłaszcza że nic go do tego nie zobowiązuje bo w pierwszym Deus Ex (który jest dla mnie jedną z najlepszych gier) takiej wolności nie było. Nie mogłeś olać istotnego questa, nie mogłeś dogadać się z Page''m, ba mogłeś wybrać jedynie z trzech możliwych zakończeń, a to z pewnością nie oznacza "robię co chcę".Jeżeli natomiast uważasz, że znadinterpretowałem twoje "robię co chcę" i że chodziło ci o wybór taki na jaki pozwolili nam twórcy gry, to w każdej grze możesz robić co chcesz.

Usunięty
Usunięty
08/01/2011 23:27

Nikt nie zwrócił uwagi na ten idiotyczny żółty filtr w całej grze?




Trwa Wczytywanie