Dawn of War II: Retribution - Relic mówi o matchmakingu

Igor Wiśniewski
2011/01/22 01:45

Jedna z najbardziej interesujących rzeczy w Retribution to system doboru graczy w multiplayer. Osoba odpowiedzialna za balans w grze wypowiedziała się na ten temat.

Clint "TASK3R" Tasker poruszył temat matchmakingu na oficjalnym blogu. Wiadomo, że zmianie ulegnie cały system, który teraz zostanie oparty na innych algorytmach i zasadach. Każda osoba zaczynająca zabawę sieciową w Retribution wystartuje z zerowym dorobkiem punktowym. Następnie rozegra kilka gier, których celem będzie przybliżone ustalenie umiejętności. "Runda wstępna" zakończy się w momencie osiągnięcia przez Gracza około 1500 punktów. Od tej pory każda wygrana zwiększy ten dorobek, porażka uszczupli.

Dawn of War II: Retribution - Relic mówi o matchmakingu

System będzie uzupełniony o tzw. rest points. Jeżeli ktoś miał styczność z multiplayerem w StarCraft II zapewne doskonale wie o co chodzi: jeśli nie graliśmy przez pewien czas to gra kumulowała specjalne punkty, które następnie były dodawane do tych zdobytych po wygranym meczu (np. zamiast dostać 12 "oczek" dostawaliśmy 24, z czego połowa pochodziła z tej puli dodatkowej). Po za tym system będzie monitorował serie zwycięstw lub porażek Gracza. Jeżeli wygramy kilka razy z rzędu otrzymamy nieco silniejszych przeciwników. Jeżeli nastąpi seria porażek to kolejny przydzielony oponent będzie słabszy. Podobnie na punktach, a nie ranku, zostanie oparty nowy system rankingowy w grze.

GramTV przedstawia:

Oprócz tego w grze, w końcu, pojawi się opcja importu swoich oznaczeń armijnych. Dodatkowo w trybie malowania będziemy mogli obejrzeć rezultaty na kilku modelach, co lepiej pozwoli określić jakość dobranej kolorystyki.

Jak to wszystko zadziała w praktyce przekonamy się jak tylko wystartują beta testy gry.

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
29/01/2011 15:19

Witam,Także uważam obecny matchmaking za porażkę. Zapraszam na forum http://www.dow2.pl/ i dyskusji nt taktyk. i Dodatkowo polecam zapisanie się do naszej grupy na steam - będziecie widzieć kto jest on-line i można razem pograć a nie bać się, że przypdakowo przydzieleni nam gracze to będą kompletne jarzyny.Kris

Usunięty
Usunięty
22/01/2011 14:33
Dnia 22.01.2011 o 13:45, Bambusek napisał:

> To znaczy ,ze mi wyzerują same staty jak w przypadku nowych pachty,czy tez mój poziom?Jakoś > mi się nie widzi bić 30 lvl od nowa. :/ Staty z DoW II i Chaos Rising zostaną nieruszone, bo tam wszystkim zarządza Games for Windows Live. Ale w Retribution wszystko zaczynasz od nowa. Poziomu znanego z poprzednich części w ogóle nie będzie już, tylko te punkty. W ogóle Retribution będzie dla Dow II tym czy był Dark Crusade dla DoW 1. Tyle, że nie potrzebujesz poprzednich gier żeby mieć wszystkie rasy w multi.

Jest spora szansa, że w Retribution będzie można zaimportować statystyki z DOWII i Chaos Rising.

Bambusek
Gramowicz
Autor
22/01/2011 13:45
Dnia 22.01.2011 o 12:17, Bardock693 napisał:

To znaczy ,ze mi wyzerują same staty jak w przypadku nowych pachty,czy tez mój poziom?Jakoś mi się nie widzi bić 30 lvl od nowa. :/

Staty z DoW II i Chaos Rising zostaną nieruszone, bo tam wszystkim zarządza Games for Windows Live. Ale w Retribution wszystko zaczynasz od nowa. Poziomu znanego z poprzednich części w ogóle nie będzie już, tylko te punkty. W ogóle Retribution będzie dla Dow II tym czy był Dark Crusade dla DoW 1. Tyle, że nie potrzebujesz poprzednich gier żeby mieć wszystkie rasy w multi.




Trwa Wczytywanie