Portal 2 z dwoma zakończeniami

Patryk Purczyński
2011/01/24 11:23

Tryby single-player i kooperacja w Portalu 2 będą miały inne zakończenia - zdradza Chet Faliszek, odpowiedzialny za fabułę gry. Oba zawierają coś specjalnego.

Twórcy gry Portal 2 robią wszystko, by urozmaicić zabawę swoim fanom. Jedną z takich inicjatyw jest wprowadzenie dwóch zakończeń: osobnego dla trybu przeznaczonego dla pojedynczego gracza i kooperacji. - Oba zwieńczenia będą zawierały coś specjalnego - zapowiada Chet Faliszek z Valve, twórca fabuły. - Mamy dwa zakończenia, więc musieliśmy zrobić coś podwójnie zadziwiającego - mówi. Portal 2 z dwoma zakończeniami

Zapowiada jednocześnie, że niespodzianki czekają na graczy nie tylko na końcu opowieści, ale także w jej trakcie. W szczegóły nie chce się jednak wdawać. - Fajne jest to, że upewniamy się, by gra nie była zbyt trudna. Jest bardziej złożona, ale nigdy nie jest na tyle ciężko, by nie można było rozwiązać zagadki. Przedrzecie się do obu zakończeń. Nie znieślibyśmy myśli, że ludzie oglądaliby je tylko na YouTube. To w zasadzie przerażające - film prezentujący koniec pierwszego Portalu ma pięć milionów wejść - dodaje Faliszek.

Jeżeli nie możecie się już doczekać premiery nowej produkcji Valve, mamy dla Was coś jeszcze. To świeżutki materiał, w którym Myszasty opisuje swe wrażenia z trybu kooperacji. Miłej lektury!

GramTV przedstawia:

Komentarze
42
Vojtas
Gramowicz
26/01/2011 21:47
Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

> Mówimy teraz o Portalu - Wolfenstein wciąż ma się nijak do naszej dyskusji. Wprost przeciwnie. Potwierdza regułę.

Niczego nie potwierdza, bo to nie są analogiczne przykłady. Różnice wyszczególniłem w poprzednich postach. Uwziąłeś się z tym Wolfensteinem, ale w sumie nie dziwię Ci się - jest to jakaś próba obrony straconych pozycji. Rozpaczliwa, bo rozpaczliwa, ale jednak. :))>> Ale o co Ci chodzi? Pani doktor z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego>> napisała czarno na białym, jak się odmienia tytuł gry Portal.

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

Zapytaj panią z instytutu jak się odmienia Wolfenstein. Sorry, ale tak to właśnie wygląda - polskie słowa odmieniają się inaczej, niż zagraniczne.

Ringo, proszę, poczytaj sobie zasady odmiany rzeczowników przez przypadki w języku polskim. Losowymi przykładami niczego nie udowodnisz. Naprawdę niczego. Pokaż mi konkretną regułę, która pozwalałaby stwierdzić, że należy pisać jednak "portala". http://so.pwn.pl/zasady.php OK?

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

I dlatego wcześniej pisałeś o uzusach, o tym, że coś się "utarło"... A następnie mówisz, że to JA co chwilę zmieniam zdanie.

Ale w przypadku Portalu NIC się nie utarło. Dopóki w słowniku jest tak jak jest, dopóki językoznawcy mówią, że należy pisać tak, a nie inaczej, dopóty nic się dla nas nie zmienia. A to, że osoby piszące dla serwisów tworzą swoje własne zasady i swoją własną rzeczywistość... no cóż, pozostaje tylko ubolewać.

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

I znowu - wprost przeciwnie. Wykazują JEDNOZNACZNIE, że w słownictwie branżowym przyjęła się (ba, wręcz się zadomowiła!) wersja "Portala". Ty jeden tego nie zauważasz (oraz nie przyjmujesz do wiadomości) i, jak na ironię, to MNIE zarzucasz bycie purystą językowym...

Na jakiej podstawie twierdzisz, że się przyjęła wersja "portala"? Wyników Google? Nie rozśmieszaj mnie. :) I to ma być argument? Podaj mi linka do opinii AUTORYTETU, poważnych i cenionych ludzi, a nie do Google, które jest głównie zaśmieconym indeksem. Shizzz...

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

Cóż, kilka - kilkanaście lat temu mówiło się drążek sterowniczy lub manipulator. W tej chwili "dżojstik" występuje w Słowniku Języka Polskiego. Czemu? Ponieważ większość tak zadecydowała.

W użyciu (w prasie) był joystick, o spolszczeniu pisowni zadecydowała Rada Języka Polskiego. Więc nie wszyscy i również nie dlatego, że ludzie tak zaczęli pisać. :)>> W tej chwili, sorry, ale nie masz racji. "Portalu" to jedyna poprawna forma dopełniacza.

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

W Twoim mniemaniu.

Moje mniemanie nie ma nic do rzeczy. Przedstawiłem Ci opinię językoznawcy. :) Czego chcesz jeszcze? Próbkę krwi?

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

Sądzę jednak, że znajdziesz niewielu chętnych, którzy przejdą od "Edycja Kolekcjonerska Portala" do "EK Portalu". Ale prowadź dalej tę krucjatę, gdyby nie ludzie wierzący w stracone sprawy, nasza cywilizacja do niczego by nie doszła ;p

Nie prowadzę żadnej krucjaty. :) Po prostu ludzie powinni odmieniać rzeczowniki poprawnie - zwłaszcza dziennikarze i ludzie się za takich uważający.

Dnia 26.01.2011 o 20:30, Ring5 napisał:

Proponowałem już kilka razy zakończenie dyskusji, zatem pozwól, że tym razem definitywnie się pożegnam. Do przeczytania w innych wątkach i udanego wieczoru.

Wzajemnie :)

Usunięty
Usunięty
26/01/2011 20:30
Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

Mówimy teraz o Portalu - Wolfenstein wciąż ma się nijak do naszej dyskusji.

Wprost przeciwnie. Potwierdza regułę.

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

Ale o co Ci chodzi? Pani doktor z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego napisała czarno na białym, jak się odmienia tytuł gry Portal.

Zapytaj panią z instytutu jak się odmienia Wolfenstein. Sorry, ale tak to właśnie wygląda - polskie słowa odmieniają się inaczej, niż zagraniczne. Zresztą... Nie muszą wcale być zagraniczne. Polskie słowa, mające dwa różne znaczenia, TEŻ będą się inaczej odmieniać:- Nie widziałem zamku (malborskiego)- Nie widziałem zamka (w drzwiach).

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

To mówi tylko tyle, że nie potrafisz się przyznać do błędu.

To samo mógłbym powiedzieć o Tobie. Przytaczasz cytaty, ja przedstawiam kontrargument, Ty przechodzisz obok tego obojętnie, ignorując to, co było wcześniej napisane.

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

I weź mi jeszcze powiedz, że nie masz w sobie nic z purysty. :D Cha, cha, cha! :D

Swój swojego zawsze pozna?

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

W językoznawstwie panuje następująca zasada: dopóki nie klepnie jakiejś reguły krajowy organ językoznawczy, a co za tym idzie, rzecz nie pojawi się w słownikach, dopóty każde odstępstwo będzie uznawane za błąd normy wzorcowej.

I dlatego wcześniej pisałeś o uzusach, o tym, że coś się "utarło"... A następnie mówisz, że to JA co chwilę zmieniam zdanie.

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

To, że ktoś mówi "poszłem", nie oznacza, że mówi poprawnie.

Jak wyżej - sam przyznałeś, że wersja "Wolfensteinu" jest poprawna gramatycznie, ale przyjęła się ta druga, "poprawna inaczej" wersja. Poza tym "tajmer", "mejl" itp też nie są poprawne :]

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

Twoje odnośniki są bezwartościowe

I znowu - wprost przeciwnie. Wykazują JEDNOZNACZNIE, że w słownictwie branżowym przyjęła się (ba, wręcz się zadomowiła!) wersja "Portala". Ty jeden tego nie zauważasz (oraz nie przyjmujesz do wiadomości) i, jak na ironię, to MNIE zarzucasz bycie purystą językowym...

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

podaj mi linki do opinii językoznawczych, do reguł słownikowych, które nie pozostawią mi żadnej wątpliwości.

Cóż, kilka - kilkanaście lat temu mówiło się drążek sterowniczy lub manipulator. W tej chwili "dżojstik" występuje w Słowniku Języka Polskiego. Czemu? Ponieważ większość tak zadecydowała. To samo odnosi się do wielu terminów i wyrażeń w naszym języku. Na tym właśnie polega piękno języka - cały czas ulega przemianom, ewolucji, czasem nawet rewolucji.

Dnia 26.01.2011 o 19:32, Vojtas napisał:

W tej chwili, sorry, ale nie masz racji. "Portalu" to jedyna poprawna forma dopełniacza.

W Twoim mniemaniu. Sądzę jednak, że znajdziesz niewielu chętnych, którzy przejdą od "Edycja Kolekcjonerska Portala" do "EK Portalu". Ale prowadź dalej tę krucjatę, gdyby nie ludzie wierzący w stracone sprawy, nasza cywilizacja do niczego by nie doszła ;pProponowałem już kilka razy zakończenie dyskusji, zatem pozwól, że tym razem definitywnie się pożegnam. Do przeczytania w innych wątkach i udanego wieczoru.

Vojtas
Gramowicz
26/01/2011 19:32
Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

Powtarzam po raz kolejny - sam napisałeś, iż pomimo faktu, że prawidłową odmianą "Wolfenstein" powinno być "Wolfensteinu", przyjęło się ten tytuł odmieniać jako "Wolfensteina".

Mówimy teraz o Portalu - Wolfenstein wciąż ma się nijak do naszej dyskusji.

Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

W tym pierwszym przypadku otrzymasz trafienia dotyczące gry, w tym drugim - głównie informacje o portalach poświęconych grze.

Ale o co Ci chodzi? Pani doktor z Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego napisała czarno na białym, jak się odmienia tytuł gry Portal.

Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

To chyba mówi samo za siebie.

To mówi tylko tyle, że nie potrafisz się przyznać do błędu. Skoro takie są fakty, to tym gorzej dla faktów. Czy tak? Nikt Ci nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe?

Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

I sądzę, iż na tym NAPRAWDĘ najlepiej byłoby zakończyć dyskusję.Jak napisałem wcześniej - żaden z nas nie przekona drugiego.

I weź mi jeszcze powiedz, że nie masz w sobie nic z purysty. :D Cha, cha, cha! :D

Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

Ty przedstawiasz sytuację taką, jaką teoretycznie być powinna zgodnie z regułami gramatyki. Ja - taką, jaką faktycznie jest w rzeczywistości.

W językoznawstwie panuje następująca zasada: dopóki nie klepnie jakiejś reguły krajowy organ językoznawczy, a co za tym idzie, rzecz nie pojawi się w słownikach, dopóty każde odstępstwo będzie uznawane za błąd normy wzorcowej.

Dnia 26.01.2011 o 18:21, Ring5 napisał:

Nie zaprzeczysz chyba, że przytłaczająca większość trafień, dotyczących gry (a nie słowa portal) odmienia ten tytuł właśnie jako "Portala".

To, że ktoś mówi "poszłem", nie oznacza, że mówi poprawnie. Twoje odnośniki są bezwartościowe - podaj mi linki do opinii językoznawczych, do reguł słownikowych, które nie pozostawią mi żadnej wątpliwości. W tej chwili, sorry, ale nie masz racji. "Portalu" to jedyna poprawna forma dopełniacza. Zaakceptuj prawdę, to przyniesie Ci ulgę. :))




Trwa Wczytywanie