Przedstawiciele Kaos Studios podsumowali wyczerpującą listę elementów zaimplementowanych lub stworzonych specjalnie na potrzeby pecetowej wersji gry Homefront. Zaczynamy od nieprzyjemnej informacji - na komputerach na pewno nie pojawi się demo. Producenci przeprowadzają jednak wewnętrzną betę na tej platformie. Ma ona pomóc w nadaniu produkcji ostatecznego szlifu.
Zadecydowano, że Homefront zostanie zabezpieczony systemem Steamworks. - DRM to sprawa bardzo poważna, do której podchodzimy z punktu widzenia konsumenta. Niektóre jego formy są zdrowe, a my chcemy, by w jak najmniejszym stopniu wpłynął on na doświadczenia graczy. Wymagamy posiadania konta na Steamie (użytkownicy muszą być tam zalogowani podczas instalacji). Steamworks to najmniej natrętny system, jaki widzieliśmy - tłumaczą członkowie Kaos Studios.
Narzędzia do tworzenia modów nie zostaną wypuszczone w dniu premiery Homefront. Jeśli pojawi się takie zapotrzebowanie ze strony społeczności, twórcy nie widzą przeszkód, by udostępnić je w późniejszym terminie. - W tej chwili zespół skupia się na dopracowaniu gry, a poświęcenie czasu tym narzędziom odebrałoby nam część zasobów, niezbędnych do skończenia finalnego produktu - wyjaśniają twórcy.
Kaos Studios tłumaczy ponadto, dlaczego zdecydowało się na oddanie Xboksowi 360 na czasową wyłączność dodatkowych map i DLC. - Staramy się wypuścić nową markę w naprawdę konkurencyjnej przestrzeni. Microsoft przyszedł do nas jako pierwszy, pokochał to co zobaczył i zaoferował potężne wsparcie marketingowe - argumentuje studio.
Czas najwyższy przejść do przyjemniejszych rzeczy. Multiplayer umożliwi jednoczesną rozgrywkę 32 osobom. Producenci przekonują, że taka liczba najlepiej sprawdza się na mapach o rozmiarze, jaki uświadczymy w Homefront. Kaos Studio i w tym względzie otwarte jest jednak na propozycje społeczności. - Maksymalna liczba graczy na PC to element, który możemy zmienić, jeśli będzie temu towarzyszył popyt - mówią przedstawiciele załogi.
Producenci wywiążą się ponadto z wcześniejszych deklaracji dotyczących serwerów dedykowanych. - Wiemy, że ten element znikał ostatnio z przestrzeni FPS-owej, ale chcemy jak najlepiej wesprzeć osoby grające na komputerach - zapewniają. Dedyki nie pojawią się jednak od razu. Najpierw niezbędne będzie przeprowadzenie stosownych testów. Powinny one potrwać jednak nie dłużej niż dwa tygodnie od premiery.
Pewne zmiany zostaną naniesione w samej rozgrywce. Na pecetach po przejęciu kontroli nad pojazdem, akcję będzie można obserwować z perspektywy zarówno pierwszej, jak i trzeciej osoby. Zapewniono dodatkowe opcje kontroli nad helikopterami, dzięki czemu doznania w tym zakresie powinny być bliższe realizmowi.
Będzie system zarządzania drużyną z możliwością głosowego porozumiewania się (VOIP), wsparcie dla klanów i Anti-Cheat od Valve mający skutecznie wykrywać oszustów i uniemożliwiać im zabawę z graczami, którzy nie korzystają z żadnych niedozwolonych wspomagaczy. Ponadto, dzięki wsparciu NVidia 3D Vision, pojawi się opcja gry w 3D.
Zaktualizowano również wymagania sprzętowe:
Wymagania minimalne:
- System operacyjny: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
- Procesor: Intel Pentium Core 2 Duo 2,4 GHz lub AMD Athlon X2 2,8GHz
- 2 GB RAM
- Grafika: karta z 256 MB i obsługą Shader Model 3.0; NVIDIA GeForce 7900GS lub ATI Radeon 1900XT
- HDD: 10 GB wolnego miejsca
Wymagania zalecane:
- System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7
- Procesor: Intel lub AMD Quad Core 2 GHz+
- Pamięć: 2 GB RAM
- Grafika: NVIDIA GeForce 260 lub ATI Radeon 4850
- HDD: 10 GB wolnego miejsca
Wymagania zalecane do NVIDIA 3D Vision:
- Grafika: karta 3D kompatybilna z GPU NVIDIA GeForce 480/570
- NVIDIA 3D Vision Kit
- Ekran przystosowany do wyświetlania w 3D
- Procesor: Intel Core i7
- Pamięć: 2 GB RAM
- System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7
- HDD: 10 GB wolnego miejsca
Zapraszamy również do lektury naszych pierwszych wrażeń z trybu singleplayer i multiplayer w Homefront.