Tryby multiplayer w Gears of War 3
- Warzone – dwie drużyny walczą między sobą, jednakże każdy gracz ma wyłącznie jedno życie (nie przewidziano respawnów)
- Execution – podobnie, jak w Warzone, lecz z tą różnicą, że gracz musi dokonać egzekukcji wroga nim ten zabije go
- Team Deathmatch – dwie drużyny walczą między sobą, ciekawostką jest fakt, że na każdy zespół przypada 20 żyć, po straceniu których zabawa trwa dalej, ale nie ma respawnów
- Capture the Leader – zabawa polega na przejęciu lidera drużyny przeciwnej i używania go jako żywej tarczy przez pół minuty; jednocześnie musimy chronić swojego lidera i próbować zabić lidera oponentów; liderem dla Locustów jest Queen Myrrah, dla COG Chairman Prescott.
- King of the Hill – w tej części tryb ów jest połączeniem King of the Hill oraz Annexa. Celem rozgrywki jest utrzymanie wskazanego celu na mapie w określonym czasie (za wykonanie zadania otrzymujemy punkt); po wykonaniu zadania na mapie pojawia się kolejny obiekt do zdobycia
- Wingman – rywalizacja czterech dwuosobowych drużyn; celem drużyny gracza jest pokonanie pozostałych zespołów; w poprzedniej wersji tego trybu w rozgrywce brało udział pięć dwuosobowych teamów
- Beast – gracz wciela się w jednego z Locustów i odpiera ataki COG. Tryb ten jest zbliżony do Hordy znanej z poprzednich odsłon cyklu.
Mapy dla trybu multiplayer Gears of War 3
- Mercy – duży dziedziniec z głównym budynkiem w centrum
- Thrashball – umiejscowiona na starej arenie
- Overpass – miasto Jacinto zanim zostało zatopione
- Checkout – opuszczone centrum handlowe
- Trenches – obszar pustynny z dużym wzgórzem w centrum
- Old Town – stare miasto, gdzieś w Europie, prawdopodobnie są tam kurczaki (!!!)
- Azura – brak informacji