Tetsuya Nomura odpowiedział na pytania, jakie zrodził ostatni trailer Final Fantasy Versus XIII.
W zeszłym tygodniu w Sieci pojawił się kolejny trailer do Final Fantasy Versus XIII. Nie informowaliśmy o tym na naszych łamach, ale dość szybko zrobił on wrażenie na graczach. Głównie za sprawą prawie realistycznych animacji 3D (jeżeli nie widzieliście go jeszcze, embed znajdzie się poniżej).
GramTV przedstawia:
Jako, że trailer wywołał spore zamieszanie, reżyser gry, Tetsuya Nomura w rozmowie z Famitsu odpowiedział na pytania dręczące fanów i wytłumaczył to i owo. Mega dokładną relację z wywiadu znajdziecie w źródle wiadomości, czyli w serwisie Andriasang (link). Jeżeli zadowoli was sama esencja, zapraszamy do listy niżej:
Cały trailer jest dziełem grafiki 3D - albo pre-renderowanej albo z gry
Pierwszy raz usłyszeliśmy głos Noctisa i zmieniono stroje głównych bohaterów
Głosy podłożone do filmiku należą do aktorów z wybranej do gry obsady
Nomura zapewnił, że wygląd Noctisa jest prawie finalny, mogą zmienić się jedynie jego włosy
Fabuła gry skupiona jest na ataku królestwa Niflheim na kraj Noctisa. Jako jeden z nielicznych chce on walczyć
Mężczyzna na tronie ze złotymi zdobieniami to król, ojciec Noctisa. W wypowiedzianych w trailerze kwestiach mówi on, że nie ma on zamiaru oddawać tronu
Mężczyzna w bieli, który celuje do króla w tym trailerze, to ktoś inny, niż przeciwnik Noctisa z poprzedniego filmiku
Final Fantasy XIII i Final Fantasy Versus XIII są oparte na tej samej mitologii. Pojawią się takie elementy jak l'Cie, ale same dialogi mają być zgodne ze stylem gry, czyli współczesne
Postacie podczas walk mają poruszać się bardzo dynamicznie, wykonywać podwójne skoki
Sam system walki ma być podobny do tego, jaki znamy z Kingdom Hearts
Wygląd interfejsu nie jest finalny
Ikonki twarzy po prawej mają pokazywać bieżącą minę postaci. Jeżeli widzimy na niej grymas, to coś jest nie tak i powinniśmy sprawdzić, co się z nią dzieje
Jak widać w menu po lewej, możliwe będzie wzywanie istot ("summon"). Ponadto możliwe będzie kierowanie Magitek Armor i jazda na Chocobo.
W drużynie znajdą się maksymalnie trzy postacie, ale Noctis zawsze musi być w wybranym składzie
Ignis (w okularach) będzie głównie operował magią, ale radzi sobie dobrze także z nożami i większymi ostrzami
Postać z blizną na twarzy walczy na pięści lub operuje dużym i ciężkim orężem
Blondyna posługuje się najlepiej pistoletami. Jako jedyna może przymierzać strzały (pojawia się celownik). Przydatne do walki z bossami ze słabymi punktami na ciele
W FFVXIII możliwe będzie wykonywanie super ataków z udziałem wszystkich postaci z drużyny
Twórcy gry postanowili dać sporą wolność graczowi. Niektóre wydarzenia (jak zniszczenie mostu przez potwora) będą miały miejsce tylko w określonych warunkach (tutaj - wejście Noctisa na most)
Wiele elementów otoczenia ma być interaktywne. Możliwe jest np. wchodzenie po schodach przeciwpożarowych na dach budynku
A jak dla mnie najlepszą z części była FF tactis i FF 9 na ps2 bodajże. I tak szczerze mówiąc japońce umieją zrobić ładną grafikę ale z udźwiękowieniem nie jest już najlepiej, szczególnie postaci.
Usunięty
Usunięty
01/02/2011 22:49
> Blondyna posługuje się najlepiej pistoletami. Jako jedyna może przymierzać strzały (pojawia się celownik). Przydatne do walki z bossami ze słabymi punktami na ciele... raczej blondyn....:P
lRayl
Gramowicz
01/02/2011 21:52
Jako, że nie mam PS3 to wolał bym, by zrobili film z taką animacją, a nie grę.:P