Killzone 3 nie wycisnął wszyskiego z PlayStation 3?

Michał Ostasz
2011/02/23 11:33

Studio Guerrilla Games, twórcy gry Killzone 3, która właśnie debiutuje na sklepowych półkach, zarzeka się, że wciąż nie udało jej się wycisnąć siódmych potów z japońskiej konsoli.

Killzone 3 nie wycisnął wszyskiego z PlayStation 3?

W rozmowie z serwisem IndustryGamers Hermen Hulst, reżyser gry, powiedział:

Na końcu każdego projektu mówiliśmy: "wycisnęliśmy już wszystko". Sam tak stwierdziłem po zakończeniu prac nad Killzone 2. Wydawało nam się, że nie da się zrobić już nic więcej, ale teraz, z doświadczenia, wiemy że zawsze są nowe możliwości, zawsze można zastosować nowe sztuczki.

GramTV przedstawia:

Dla przykładu, w Killzone 2 zastosowaliśmy anti-aliasing, aby pozbyć się ząbkowanych krawędzi. Wciąż tego używamy, ale nowa, znacznie ulepszona, wersja tej technologii jest bardziej skuteczna, dzięki czemu zyskaliśmy więcej miejsca na detale, na większe przestrzenie i więcej polygonów - tych ostatnich jest aż trzy razy więcej niż w "dwójce".

Z wypowiedzi Hulsta możemy wyciągnąć wniosek, że nie liczy się wyłącznie dostępna moc konsoli, ale kreatywność, która pozwala wycisnąć ze sprzętu znacznie więcej niż może się to początkowo wydawać. Czy Killzone 4 (o którym już się plotkuje) pojawi się jeszcze na PlayStation 3?

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
24/02/2011 09:48

W kółko to samo. Uncharted 2 też wycisnął 100 % i to też jest prawda. Wycisnął 100 % na silniku, który wtedy mieli. Jak go poprawią, dołożą swoje "nowe sztuczki", nowy silnik też wyciśnie 100 %, chociaż nie będzie to teoretyczne 100 % czystej mocy konsoli. Tak to rozumiem. Techniczny bełkot trafia do PR, a ludzie robią z igły widły.

Usunięty
Usunięty
23/02/2011 23:10
Dnia 23.02.2011 o 12:18, trre2 napisał:

@Grrruby Bo ustawiłeś niską rozdzielczość, Gra wygląda pięknie zwłaszcza w dx11, AAx32 AFx8 na 1920-1080+ rozdziałce i dopier wyciśnie ci moc z kompa

Ja gram w rozdzielczości 1920x1080,AAx4 i wszystko na wysokich,więcej opcji ustawień nie ma,może to się zmienia przy karcie obsługującej DirectX 11 ( ja mam DX10 ),nie wiem.

Usunięty
Usunięty
23/02/2011 22:55

Sony opowiada te bajki od paru lat, ale jakby nie patrzec- gry wychodza im za kazdym razem nieco lepiej ;) Ta rzekoma moc ps3 to w duzej mierze zdolnosci programistow, chociaz dziwaczna architektura tej zabawki umozliwia im calkiem spore pole do popisu. To na co narzekaja studia 3-rd party to dla wewnetrzniakow Sony baza do wymyslania nowych rozwiazan. Z reszta samo robienie gier pod konkretna konfiguracje to juz duzo- optymalizacja to rzecz wazna na konsolach, dzieki niej na komponentach z przed 7 lat chodza gry, ktore normalnie nie powinny sie nawet uruchamiac. Nie mam nic przeciwko- wlasnie wypalilem 4h Killzone 3 i konsola nawet sie nie spocila ;) A ze nie w full-hd - trudno. Teraz latwo powiedziec, ale w czasach gdy powstaly pierwsze chipsety do ps3 ja jaralem sie jeszcze 6800GT ;) Strasznie szybko ten czas leci..




Trwa Wczytywanie